علی بهرامی شامگاه سه شنبه در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان در گرگان اظهار کرد که این ایستگاه های مطالعه به صورت پایلوت در کلانترهای سطح شهر گرگان راه اندازی می شود.
وی افزود: یکی از ابزارهای پلیس برای آگاهی شهروندان، آموزش همگانی با هدف پیشگیری از آسیب ها بوده که اطلاع‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از راهکارها است.
به گفته وی؛ به همان نسبت که آگاهی‌ مردم در این حوزه‌ها افزایش پیدا کند، شاهد کاهش آسیب‌ها، جرم و بزهکاری خواهیم بود.
بهرامی یادآور شد: کتاب هایی که در این ایستگاه ها قرار می گیرد در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و به منظور ارتقاء آگاهی و دانش مراجعه‌کنندگان خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان نیز رابطه افزایش سرانه مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را معنادار خواند و گفت: در کشورهای توسعه یافته که سرانه مطالعه بالا بوده شاهد پایین بودن آسیب‌های اجتماعی هستیم.
رضا قوانلو ادامه داد: فرآیند مطالعه و فرهنگ سازی آن را باید در خانواده‌ها پیگیری کنیم و از طرفی احساس نیاز به کتاب بایستی در جامعه ایجاد شود تا شاهد تمایل بیشتر افراد به مطالعه و کتابخوانی باشیم.
به گزارش ایرنا یازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان در 260 غرفه از ٢٥ تا ٣٠ مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های استان در کیلومتر 5 جاده گرگان - آق قلا آماده بازدید دوستداران یار مهربان است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.