به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی احمدی روز سه شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب گلستان در گرگان اظهار کرد: فراگیر بودن باور اشتباه دانایی در مردم موجب شده آنها نیازی به مطالعه کتاب احساس نکرده و کوششی برای یادگیری بیشتر نداشته باشند.
وی بیان کرد: اصلاح این باورهای اشتباه برای بیشتر شدن سرانه مطالعه کتاب و افزایش دانایی های مردم ایران ضروری و نیازمند تلاش بیشتر دستگاه های مرتبط است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فناوری های مدرن و تاثیر آن بر کاهش سرانه مطالعه کتاب نیز اشاره کرد و گفت : فضای مجازی با وجود نفوذ فراوان به جامعه ایرانی هموز نتوانسته بر فرهنگ مطالعه تاثیر بگذارد که ازدحام فراوان در کتابخانه ها این ادعا را تایید می کند.
احمدی در خصوص برنامه های حمایتی دولت از کتاب و چاپ اظهار کرد: افزایش اعتبار خرید کتاب نویسندگان با هدف حمایت از آنها یکی از برنامه های در دست اجرای وزارت ارشاد است.
وی افزود: دولت برای کمک بیشتر به نویسندگان استانی اعتبار خرید کتاب های آنان را با افزایش 40 درصدی به 40 میلیارد ریال رساند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد : دولت به دنبال تقویت و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در کشور است که برای رسیدن به این هدف ، برنامه های مهمی از جمله معافیت کتاب فروشی ها از پرداخت مالیات را دنبال می کند.
وی بیان کرد: اجرای این طرح در صورت موافقت مسئولان مرتبط گام بلندی در کسب این اهداف است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که در یازدهمین نمایشگاه سراسری و سیصد و سی و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی گلستان حدود 500 ناشر شرکت کرده اند که 10 ناشر گلستانی و هفت ناشر هم اهل سنت هستند.
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ادامه داد: این نمایشگاه شش روزه در 260 غرفه و در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع برگزار شده و امیدواریم 53 هزار عنوان کتاب عرضه شده در این نمایشگاه مورد اقبال گلستانی ها قرار بگیرد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.