به گزارش خبرنگار ایرنا نوبخت که روز گذشته برای شرکت در نشست ستاد ساماندهی سواحل گلستان به بندرگز سفر کرد، بدون اشاره به آماری در این بخش، افزود: وظایف مربوط به ساماندهی، نظارت و هماهنگی امورمربوط به سواحل برعهده وزارت کشور بوده و دستگاه های مختلف وظیفه دارند در راستای تامین منابع مالی، ایجاد زیر ساخت ها، تامین تجهیزات و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی با وزارت کشور همکاری نمایند.
وی در خصوص وضعیت بحرانی خلیج گرگان و نقش آن در کاهش جذب گردشگر در شهرهای ساحلی گلستان اظهار کرد که با توجه به فراهم شدن زیر ساخت ها و خدمات رفاهی، بهداشتی در مجموع میزان بازدید مسافران افزایش یافته است.
سرپرست تیم بازرسی سواحل کشور درخصوص تخصیص اعتبار برای ساماندهی سواحل نیز گفت که اعتبار تخصیصی برای 3 استان شمالی با توجه به محدودیت های مالی دولت نسبتا پایین بوده که استان گلستان نیز از این امر مستثنی نبوده است.
نوبخت؛ معرفی نقاط سالم برای شنا، تامین امنیت جانی و سلامت مردم، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه و افزایش طرح های سالم سازی، تامین منابع پایدار در شهرستان ها، هم افزایی و هماهنگی دستگاه های شهرستان برای استفاده از اعتبارات و ظرفیت های ملی را از اولویت های ستاد ساماندهی سواحل اعلام کرد.
علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز نیز با اشاره به وضعیت خاص جغرافیایی شهرستان به عنوان ورودی استان گلستان گفت: سواحل بندرگز نیازمند نگاه ویژه وزارت کشور و تخصیص بودجه مناسب است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرگز هم گفت: 109 هزار و 724 نفر گردشگر در تابستان سال جاری برای بازدید از مناطق ساحلی و گردشگری به بندرگز سفر کردند.
استان گلستان حدود یکصد کیلومتر نوار ساحلی در شهرستان های بندرگز ، بندرترکمن و گمیشان دارد.
بندرگز با 50 هزار نفر جمعیت در 42کیلومتری غرب گرگان واقع است.
ش/1648
ارسال : محمداسماعیل شربتی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.