به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ قاسم رحیمی روز دوشنبه درحاشیه نخستین یادواره 485 شهید ارتش جمهوری اسلامی درمنطقه شرق استان گلستان که درمحل پادگان گنبدکاووس برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: در ایام جنگ تحمیلی حدود دو میلیون و 500 هزار سرباز از اقصی نقاط کشور به جبهه ها اعزام شدند.
وی گفت: این سربازان در یگان های ارتش و سپاه خدمت کردند و امروز برای هویت بخشی به آنان و نیز تجلیل از نقش آفرینی آنها در دوران دفاع مقدس در هر استان یک همایش ویژه کهنه سربازان برگزار می شود.
سرهنگ رحیمی بابیان اینکه خانه 'سرباز صلح ایران' درسال 93 تاسیس شده و تاکنون 11 همایش برگزار کرده است، اضافه کرد: با صدور این کارت برای سربازان واجد شرایط، خدمات رفاهی و فروشگاهی نیز به آنان داده می شود.
رییس خانه سرباز صلح ایران تصریح کرد: سرباز دارنده صلح کارت می تواند علاوه بر بهره مندی از خدمات رفاهی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی تا سقف 100 میلیون ریال از فروشگاه های طرف قرارداد خرید نماید.
وی همچنین با اشاره به اهداف راه اندازی این تشکل مردم نهاد، گفت: علاوه بر هویت بخشی و تجلیل از خدمات سربازان دوران دفاع مقدس، سه هدف و استراتژی بلند مدت نیز برای این تشکل تعریف شده است.
سرهنگ رحیمی؛ تکریم مدافعان امنیت و تمامیت ارضی کشور، تجلیل از منادیان صلح دوستی با هدف تقویت گفتمان های صلح گستر درچارچوب ارزش های انقلاب، تقویت انسجام ملی و وحدت اجتماعی کشور را سه هدف بلند خانه سرباز صلح ایران دانست.
/3039/ 1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.