غلامرضا کریمی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلاله با شلیک چند تیر هوایی خرس قهوه ای را به خارج از روستا و دامن طبیعت فراری دادند.
وی اظهار کرد: در هماهنگی با دفتر حیات وحش و نیز نظارت بر شکار و صید سازمان محیط زیست هم اکنون یک دامپزشک همراه با نیروهای یگان حفاظت در محل حضور برای مراقبت و صیانت از حیوان حضور دارند.
کریمی با تصریح بر این که نیروهای محیط زیست تلاش می کنند خرس قهوه ای به جنگل های شرق گلستان هدایت شود، ادامه داد: اگر دامپزشک تشخیص دهد که این حیوان بیماری خاصی دارد و باید زنده گیری شود، اقدامات لازم برای انتقال آن به مرکز حیات وحش انجام خواهد شد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با یادآوری اینکه در این فصل از سال خرس ها نیاز زیادی به غذا و ذخیره برای خواب زمستانه دارند؛ گفت: شاید به دلیل خشکسالی و نیاز به غذا؛ حیوان به مناطق مسکونی پناه آورده است.
کریمی افزود: در فیلم اولیه که از این خرس دیدم به نظر می رسد حیوان بی رمق است بطوریکه دور خود می چرخد و این احتمال وجود دارد که غذای مسموم خورده باشد و احتمالا به دلیل پایین آوردن دمای بدنش ترجیح به آب تنی در رودخانه دارد.
3014/2729
*خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.