محمد نصیری خلیلی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این همایش به مناسبت هفته گردشگری در روز دهم مهر ماه برگزار خواهد شد.
به گفته وی؛ در این همایش با گردهم آیی بیش از 50 تن از فعالان، مبلغان و راهنمایان تور های گردشگری در حوزه های فرهنگی و طبیعت گردی؛ آخرین دستاوردهای حوزه گردشگری ارائه و با هم افزایی افکار و راهکارها به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
وی افزود: در حاشیه این همایش برگزاری مانور و گشت دریایی به همراه پاکسازی سواحل و تفرجگاه های آشوراده پیش بینی شده است.
خلیلی ادامه داد: با هدف تبیین اهمیت مقوله محیط زیست در گردشگری آشوراده ، ظرفیت ها و پتانسیل های زیست محیطی این جزیره منحصر به فرد در قالب بازدید میدانی بیان و معرفی خواهد شد.
وی همچنین به دیگر برنامه های هفته گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و افزود : این هفته از 5 مهر تا 11 این ماه بوده که در روز نخست زنگ گردشگری در یکی از مدارس بندرترکمن نواخته خواهد شد و همزمان یکصد بسته آموزشی شامل دفتر و جاقلمی هایی از جنس چرم( صنایع دستی منطقه ) به دانش آموزان بد سرپرست یا بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی اهدا خواهد شد.
وی گفت که در طول هفته به مباحثی همچون گردشگری پایدار و آموزش ،گردشگری، حماسه اشتغال و جوامع محلی پرداخته خواهد شد.
بندرترکمن بابیش از 70 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع شده است، آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر در حوزه این شهرستان واقع است و از مناطق مهم گردشگری این منطقه محسوب می شود.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.