به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حمیدی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در برخی از شهرداری های گلستان آنقدر نیروی اضافی به بدنه مجموعه تحمیل شده است که 90 درصد اعتبار دستگاه که تحت عنوان عوارض از مردم اخذ شده است؛ صرف امور جاری و پرداخت حقوق می شود.
وی بیان کرد: در این شرایط امکان اجرای طرح و برنامه های عمرانی وجود ندارد و مطالبات مردم و اجرای پروژه های شهری عقب می افتد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در ادامه به روند انتخاب شهرداران شهرهای استان اشاره کرد و گفت: از میان 321 شهر استان شوراهای اسلامی 16 نفر را برای تصدی شهرداری شهرهای خود معرفی کردند که از این تعداد 13 نفر تایید و صلاحیت 3 نفر دیگر در دست بررسی است.
حمیدی ادامه داد: بقیه شوراهای استان گلستان هنوز نفرات مورد نظر خود برای تصدی مسوولیت شهرداری را معرفی نکرده و در حال بررسی افراد واجد شرایط هستند.
وی اشکالات قانونی را یکی از موانع اصلی اظهار نظر دولت برای انتخاب شهرداران دانست و گفت: متاسفانه برخی شوراها افراد بدون صلاحیت و با کمترین تجربه فعالیت در امور شهری را به عنوان شهردار پیشنهادی معرفی می کنند و با توجه به تفسیرهای گوناگون از قانون ، امکان جلوگیری از فعالیت برخی از آن ها وجود ندارد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان بیان کرد: قانون جدید شرایط انتخاب شهردار به زودی ابلاغ می شود که با اجرای آن مشکلاتی مانند نبود تجربه در شهرداران معرفی شده و مانند آن برطرف و از همه ابزارها برای تعیین افراد واجد شرایط استفاده خواهد شد.
3091/2729
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.