به گزارش ایرنا ابراهیم غفاری روز شنبه در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان گلستان افزود: نزدیک به 200 هزار نفر با احتساب زنان سرپرست خانوار، معلولان، مددجویان از سازمان بهزیستی استان گلستان خدمات دریافت می‌کنند که امیدواریم بتوانیم با حمایت بخش خصوصی خدمات بهتری ارائه دهیم.
وی از نیاز بهزیستی به مشارکت های مردمی خبر داد و گفت: فعالیت‌های دولتی خوب است اما کافی نبوده و نیاز است که سازمان بهزیستی از مشارکت‌های مردمی استفاده کند.
غفاری به عملکرد موسسات بهزیستی اشاره کرد و افزود: به همت این موسسات 118 مراسم افطار در ماه مبارک رمضان برگزار شد و 860 میلیون ریال زکات فطریه نیز جمع آوری شد.
استاندار گلستان نیز گفت: برنامه جلب مشارکت‌های مردمی در استان گلستان تهیه و تدوین شود و بهزیستی به عنوان دبیرخانه مشارکت‌های مردمی باید برنامه‌های جلب مشارکت را جمع‌آوری و ارزیابی کند.
حسن صادقلو با بیان اینکه باید زمینه‌ساز جلب مشارکت و حمایت‌های مردمی شویم، افزود: باید شبکه مردمی را در این مورد ایجاد کنیم و یکی از این شبکه‌ها خود سازمان بهزیستی به شمار می‌رود و باید طراحی‌های لازم در این قالب ایجاد شود.
وی به شفافیت اقدام در موسسات خیریه نیز اشاره کرد و یادآور شد: موسسه‌های خیرین در مسیر کمک به مددجویان بهزیستی خدا را در نظر دارند.
صادقلو به درآمد پایدار موسسات خیریه نیز اشاره کرد و گفت: موقوفات در مسیر ایتام و مستضعفان و افرادی که نیاز به کمک برای ادامه زندگی دارند باید احصاء شود و به درآمد پایدار کمک کند.
استاندار گلستان؛ یکپارچه‌سازی منابع در این بخش را مهم بیان کرد.
سرپرست شهرداری گرگان گفت: طرح‌های حمایتی و کمک‌ به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در شهرداری گرگان افزایش می‌یابد.
مهدی باقری افزود: براساس مصوبه شورای شهر گرگان پروانه ساختمان برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به صورت رایگان ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با ارائه معرفی‌نامه در پروانه ساختمانی می‌توانند از این تخفیف شهرداری برخوردار شوند و همچنین بین 20 تا 40 درصد معافیت برای تخلف در ساخت اضافه بنا مددجویان در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام سهراب سهرابی مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: با برخی کمک های مالی از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حمایت می کنیم و نیز هر شهرستان یک برنامه برای مددجویان به صورت متمرکز در ماه محرم داشته باشد وهزینه آن را پرداخت خواهیم کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان نیز با بیان اینکه آمار آسیب های اجتماعی نگران کننده است، اظهار کرد: موج بزرگی از نیازهای شهروندان از زنان سرپرست خانوار گرفته تا کودکان خیابانی و تکدی گری در راه است.
عبدالرضا چراغعلی افزود: جلب مشارکت های مردمی حرکتی استراتژیک بوده که برای رسیدن به آن باید برنامه ریزی شود و پشتیبانی های لازم از آن صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برخی از موسسات خیریه در استان مجوز فعالیت ندارند، اضافه کرد: با افراد و موسساتی که مجوز ندارند برخورد سخت و قانونی خواهیم کرد و موضوعات را بدون تعارف بررسی می کنیم.
وی گفت: به دنبال این هستیم تا سازمان های مردم نهادی که با جدیت کار می کنند را برجسته تر کنیم و در خصوص آنهایی که فقط اسمی دارند و فعالیتی نمی کنند، درصدد حذف آنها هستیم.
3014/1648
تنظیم: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.