به گزارش ایرنا دراین پیوند امروز وبه مناسبت اول مهرماه ویژه برنامه های آغاز سال تحصیلی در 14 شهرستان تابعه گلستان با حضور مسئولان استان در مدارس برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه شاهد گرگان، گفت: دانش آموزان استان امروز سال تحصیلی خود را در 2 هزار و 600 مدرسه و در قالب 11 هزار کلاس درس آغاز کردند.
محمدرضا وطنی افزود: از مجموع دانش آموزان گلستان، 76 هزار نفر نوآموزان کلاس اولی و پیش دبستانی هستند.
وی با بیان اینکه 22هزار فرهنگی اعم از معلم، کادر اداری و اجرایی در گلستان فعالیت دارند، افزود: از مجموع 11هزار معلم در گلستان 6 هزار و 500 معلم در مقطع ابتدایی و مابقی در مقاطع متوسطه اول و دوم و آموزش و پرورش استثنایی فعالیت دارند.
وی همچنین گفت که کتاب های درسی آماده تحویل به دانش‌آموزان است و امیدواریم امسال با تلاش مجموعه همکاران فرهنگی، اهداف تعیین شده در سند تحول آموزش و پرورش تحقق یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین به تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام محرم اشاره کرد و افزود: امسال تقارن سال تحصیلی با ایام محرم، ماه ایثار و شهادت فرصتی فراهم کرده تا این فرهنگ غنی و میراث ماندگار ائمه اطهار(ع) را در بین آینده‌سازان گسترش دهیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز گفت که سند تحول بنیادین تنها برای آموزش و پرورش نیست بلکه برای نظام جمهوری اسلامی است و این وزارتخانه به نمایندگی از حاکمیت و حکومت اسلامی وظیفه اجرای آن را برعهده دارد.
حجت الاسلام سید مجتبی ملکی افزود: تاکنون 14 عامل موثر برای نظام تعلیم و تربیت کشور شناسایی شده است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بدون حضور این عوامل به اهداف نخواهد رسید.
وی همچنین به تقارن محرم، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس باید در مدارس بازخوانی شود.
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.