به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم رییس دانشگاه پیام نور استان گلستان با قدردانی از گروه مولفان در تالیف کتاب زبان و ادبیات ترکمن، گفت: آموزش زبان و ادبیات ترکمن اقدامی فاخر است که ازسوی این دانشگاه پیگیری و اجرایی شد.
سید بهروز نهضتی بامهم دانستن توجه به زبان و ادبیات ترکمن توسط مردم این قوم، افزود: توجه به رسم الخط زبان فارسی به عنوان زبان رسمی کشور در آموزش زبان و ادبیات ترکمن امری ضروری است.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیزگفت: مجموعه نظام، رهبری و دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مطالبات اقوام با حفظ وحدت، انسجام و همدلی دارند.
عبدالقدیر کریمی افزود: وحدت و انسجام موجود در بین اقوام ساکن در گنبدکاووس و زندگی مسالمت آمیز همراه با صمیمت و برادری آنان در کشور نمونه است.
وی گفت: اقوام ساکن در گنبدکاووس ویژگی های مشترک زیادی دارند که می توان از این ظرفیت در رشد، توسعه و عمران شهرستان، استان و کشور استفاده کرد.
همچنین دراین مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، از چهار مولف کتاب زبان و ادبیات ترکمن با اهدای لوح قدردانی شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است، بخشی از جمعیت آن را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.