به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی این شهرستان به مناسبت ماه محرم اظهار داشت: عزاداری های محرم بایستی به شیوه سنتی و ساده برگزار شود.
وی گفت: قمه زنی، لطمه زدن به بدن و لباس در آوردن در عزاداری ها و یا زدن طبل و سنج به گونه ای که برای همسایگان مساجد و حسینیه ها ایجاد مزاحمت نماید، با اصل عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) منافات دارد و در هیچ جای اسلام و در روایات ائمه اطهار (ع) به انجام آن توصیه نشده است.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: اینگونه عزاداری ها که در آن به بدن لطمه زده شود، بالاترین تبلیغ توسط دشمنان علیه عزداری های محرم و شیعیان است که باید از آن پرهیز شود.
وی با تاکید برضرورت تصویب شیوه نامه عزاداری محرم و نیز اقامه نماز ظهر عاشورا، تصریح کرد: جهت گیری ها و عزاداری های این ایام بایستی همراه با پیام و به گونه ای باشد که از ورود آسیب ها جلوگیری نماید.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به جایگاه قانونی ستاد شئون فرهنگی و لازم الاجرا بودن مصوبات آن، گفت: جلوگیری از ورود خرافه ها و بدعت ها به مراسم ملی و مذهبی از مهمترین کارکردهای این شورا است.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی با اشاره به فعالیت 160 هیات و تشکل مذهبی در گنبدکاووس، افزود: همه این هیات ها باید از سازمان تبلیغات مجوز فعالیت داشته باشند زیرا براساس قانون، تنها این سازمان متولی صدور مجوز است.
وی گفت: مجوز داشتن هیات ها و مداحان و نیز آموزش هایی که تبلیغات اسلامی به آنان می دهد، سبب می شود تا از ورود آسیب ها، خرافات و بدعت ها در مراسم مذهبی جلوگیری شود.
حجت الاسلام فتحی اضافه کرد: برخی هیات های مذهبی از مداحانی که صرفا صدای خوبی دارند اما اطلاعات و مطالعه کافی درخصوص نهضت و فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین (ع) ندارند، استفاده می کنند که زمینه ساز آسیب در عزاداری ها است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.