مجتبی جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از مصرف کنندگان همیشگی و مستمر آب است که لازم است با آموزش های مداوم، علاوه بر جلوگیری از بهره برداری بی رویه از منابع آب زیرزمینی، روش های جدید تهیه آب مصرفی کشاورزان به آنان آموخته شود.
وی با اشاره به اهمیت آب و مسایل ناشی از تغییر اقلیم و کمبودهای شدید ایجاد شده در تامین آب، بر ضرورت برنامه ریزی، آینده نگری و داشتن برنامه های میان مدت و بلندمدت برای جلوگیری از بحران آب در شهرستان تاکید کرد.
فرماندار کردکوی به افت کمی و کیفی بخشی از منابع آبی شهرستان اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از بحران و جبران استحصال مستمر آب از منابع زیرزمینی و پشتیبانی از نیاز آبی شهرستان، اختصاص اعتباراتی از منابع ملی یا استانی با نگاه منطقه ای به کارکرد حوزه آبی کردکوی برای اجرای طرح های جایگزین و جبران ذخایر و کمبودهای منابع آب ضروری است.
جمالی به فرسودگی لوله های آب این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مسوولان اداره آب ، حدود 30 کیلومتر از لوله های انتقال آب این شهرستان فرسوده شده و نیازمند لوله گذاری جدید، تعویض و اصلاح شبکه است.
وی اظهار کرد: فرسوده بودن این لوله ها موجب هدر رفت آب می شود، اما با بودجه های کنونی، امکان انجام کامل این طرح در زمان کوتاه وجود ندارد.
فرماندار کردکوی با اشاره به وجود 150 کیلومتر شبکه توزیع و 28 کیلومتر خط انتقال آب در این شهرستان بیان کرد: سال گذشته حدود 4 هزار متر از لوله های فرسوده شبکه انتقال آب شهر کردکوی تعویض و اصلاح شد که تعویض کامل این خطوط با توجه به ضرورت اجرای آن، نیازمند اختصاص بودجه های مناسب است.
شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان واقع است و دارای 25 هزار هکتار زمین کشاورزی و 3200 هکتار باغ مرکبات است.
3091/1860
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.