صفر علی جمال لیوانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: آق قلا شامل دو شهر آق قلا و انبارالوم و 78 روستا ، بندرگز با دو شهر نوکنده و بندرگز و 25 روستا و شهر مینودشت با 71 روستا هستند.
وی گفت: پیش از این گازرسانی به شهرستان های آق قلا و بندرگز انجام و مینودشت در هفته دولت امسال با بهره برداری از طرح های گازرسانی روستاهای کوهستانی و سخت گذر'ساسنگ و ازداران'، به عنوان شهرستان سبز معرفی شد.
به گفته وی؛ اکنون 93 درصد از جمعیت روستایی گلستان از شبکه گاز برخوردار هستند و طبق برنامه هم قرار است روستاهای باقی مانده تا پایان سال 97 از سوخت گاز بهره مند شوند.
جمال لیوانی افزود: در استان گلستان 993 روستا بالای 20 خانوار در 14 شهرستان وجود دارد که 837 روستای آن از مزایای گازرسانی بهره مند هستند.
وی ادامه داد که اکنون طرح گازرسانی به 40 روستای استان در دست اجرا بوده و پیمانکار اجرای طرح برای30 روستا تا فصل پائیز انتخاب خواهد شد.
در گلستان واقع در شمال کشور طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند که افزون بر 47 درصد آن روستانشین هستند.
مدیرعامل شرکت گاز گلستان پیش از این گفته بود که هم اینک 100 درصد خانوارهای شهری و64 جایگاه سی ان جی نیز در استان از مزایای گاز طبیعی برخوردار هستند.
در این پیوند تاکنون هشت هزار و 443 کیلومتر شبکه انجام و 275 هزار و 561 انشعاب نصب شده است و 525 هزار و 847 مشترک در مناطق شهری و روستایی از خدمات این طرح ها بهره مند هستند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.