به گزارش ایرنا حسینقلی قوانلو روز شنبه در نشست خبری دومین همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان در استان، اظهار داشت: برای اینکه به معرفی برند واحدهای تولیدی استان دست پیدا کنیم، به پنج سال برگزاری چنین همایشی در استان نیاز داریم تا عقب ماندگی را در این حوزه نسبت به سایر استان ها جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخلی است، گفت: برگزاری چنین همایش هدفمندی در استان می تواند بخشی از منویات رهبری را در رونق تولید کالای با کیفیت، قابل رقابت با مشابه خارجی، ممانعت از ورود کالای قاچاق به کشور و جلب رضایت مشتری از مصرف کالای داخلی محقق کند.
دبیر برگزاری دومین همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان گلستان نیز گفت: همایش با هدف ایجاد، تثبیت و نهادینه کردن ساختار رقابتی سالم و تشویق فعالیت بنگاه های اقتصادی در راستای حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان برگزار می شود.
علی اصغر اصغری افزود: در این فراخوان 256 واحد در بخش های تولیدی، صنعتی، معدن، خدماتی، آموزشی، خدمات توزیعی به صورت داوطلبانه شرکت کردند و نسبت به نخستین همایش از 12 درصد رشد برخوردار است.
به گفته وی؛ از ویژگی های این همایش استقبال واحدها در حوزه گردشگری، آموزشی و خدماتی است.
وی با بیان اینکه 31 واحد با رعایت شاخص های تعیین شده از جمله ارتقای کیفیت، دارا بودن شبکه توزیع، توجه به قیمت محصول عرضه شده و پاسخگو بودن به مصرف کننده در 15 شهریور امسال روز برگزاری همایش مورد تقدیر خواهند گرفت، گفت: در این همایش واحدهای منتخب 10 شهرستان استان نیز معرفی می شوند.
به گفته وی؛ این واحدها از شهرستان های آق قلا، علی آباد، گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، مینودشت، آزادشهر، رامیان، گالیکش و گمیشان هستند.
سال قبل در فراخوان نخستین همایش تقدیر از حامیان مصرف کنندگان گلستان 226 واحد استان شرکت داشتند که از 21 واحد با رعایت شاخص های مد نظر قدر دانی شد.
در استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزارنفر جمعیت وجود دارد که در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا سکونت دارند.
حدود 50هزار واحد صنفی مجاز و غیرمجاز در بخش های مختلف استان گلستان فعال هستند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.