به گزارش خبرنگار ایرنا حسینعلی امیری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان گلستان در گرگان اظهارداشت: در دولت دوازدهم با گام های محکم تر و بلندتر به سمت توسعه کشور رفته و با تلاش مدیران و نقش آفرینی آنها امیدواریم شاهد توسعه بیش از پیش کشور و جایگاهی در شأن مردم باشیم.
وی همچنین با اشاره به برجام و دستاوردهای آن گفت: به عنوان یک حقوقدان می گویم که برجام قرارداد و موافقت جمهوری اسلامی ایران با آمریکا نیست ،بلکه سند بین المللی و تعهد آور است
معاون امور مجلس رییس جمهور اضافه کرد: برجام دستاورد مهم دولت تدبیر و امید محسوب می شود و با توجه به بین المللی بودن سند برجام نمی توان آن را به هم زد.
وی گفت: این مهم به لطف خدا، حمایت رهبری، مدیریت رییس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده و پشتیبانی مردم به دست آمد که اثر مثبت آن را در ثبات اقتصادی کشور، رونق تولید واحدهای صنعتی، تک رقمی شدن تورم، ورود هیات های تجاری متعدد از کشورهای بزرگ و مهم و علاقمندی به روابط تجاری با ایران می توان مشاهده کرد.
امیری اضافه کرد: سبقت صادرات بر واردات کالا، بستن قرارداد با 2 شرکت هواپیمایی بزرگ، به دست آوردن دوباره بازارهای نفتی و تعیین کننده بودن در اوپک، حضور 105 هیات تجاری خارجی از کشورهای مختلف در مراسم تحلیف دکتر روحانی و تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی نیز از اثرات مثبت برجام است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین منابع درآمدی ما نفت است، افزود: با وجود پایین آمدن قیمت نفت در سال های اخیر، برنامه ریزی درست و تلاش تیم اقتصادی دولت با هدایت رییس جمهوی باعث شد که کشور با مشکلی روبرو نشود.
به گفته امیری؛ همچنین با این برنامه ریزی به صندوق ذخیره ارزی کمک شد، رتبه ریسک اقتصادی کشور کاهش یافت و تولید گاز غنی شده از میادین مشترک جنوبی افزایش یافت.
وی؛ راه اندازی 10 مجتمع پتروشیمی، افزایش امید به زندگی به 74 سال و توسعه پوشش بیمه ای 11 میلیون نفر را نیز از جمله دستاوردهایی بیان کرد که نوید آینده روشن را برای کشور می دهد.
معاون امور مجلس رییس جمهور افزود: این در حالی است که در اوایل سال 92 علاوه بر تحریم بین المللی، در بعد داخلی هم از جهات مختلف شرایط خاصی بر کشور با تورم 45 درصدی و نوسان قیمت ارز و رشد اقتصادی منفی حاکم بود و سرمایه گذاران تمایل به تجارت و سرمایه گذاری در این شرایط اقتصادی را نداشتند.
وی ادامه داد در اوایل سال 92 در تهران شاهد روزهایی بودیم که بازاری ها به دلیل شرایط بی ثبات اقتصادی، دست به اعتصاب زدند در حالی که این قشر همیشه و در شرایط سخت مدافع نظام و کشور بوده اند.
امیری افزود: در خریدهای روزمره هم مردم دچار مشکل بودند، قدرت خرید مردم پایین بود، از طرفی هم با تحریم ها و قطعنامه های ظالمانه در مجامع بین المللی مواجه بودیم و کشوری به مقصد ایران کالا حمل نمی کرد.
وی با اشاره به مشکلات کشور درحوزه بازارهای نفت در آن سال ها اظهارداشت: اگر نفت می فروختیم باید تحریم ها را دور می زدیم که نتیجه آن آقایی شد که الان در حال محاکمه است.
معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان اینکه در آن سالها تعیین کننده نبودیم و دیگران مشخص می کردند که چه ارزی یا چه کالایی به ما بدهند، افزود: مشکلات بسیاری در زمینه تهیه کالاهای پزشکی و دارو، تامین سموم مورد نیاز بخش کشاورزی داشتیم که دولت یازدهم برای رفع آن تلاش کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم با گام های محکم تر و بلندتر به سمت توسعه کشور حرکت می کند، گفت: دولت دوازدهم اعتقاد به دیانت عقلانی و دینی، تصمیم گیری خرد جمعی، واقع بینی و لحاظ کردن توامان ظرفیت ها و توانمندی ها و توجه به کاستی ها، تصمیمات شجاعانه و در عین حال محتاطانه و تاکید بر اجرای منشور حقوق شهروندی دارد.
امیری ادامه داد که حرکت بر مدار استیفای حقوق ملت در قانون اساسی، متعهد به توسعه همه جانبه، تامین آزادی و امنیت یکجا، توسعه متوازن و متناسب و تلاش برای تأمین منافع ملی همه ایرانیان از دیگر برنامه های دولت دوازدهم است.
وی در ادامه با اشاره به پتانسیل های گلستان اضافه کرد: استان گلستان با توجه به داشتن همه ظرفیت ها از جمله اقوام و مذاهب گوناگون توانمندی خوبی برای توسعه دارد.
معاون امور مجلس رییس جمهور همچنین مسئولان استان بویژه حسن صادقلو استاندار و آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان را از شخصیت های دلسوز، با تجربه و پیگیر برای توسعه و وحدت در استان بیان کرد.
وی در ادامه هفته دولت را فرصتی برای قدردانی از زحمات و خدمات مجموعه دولت دانست و افزود: این هفته نه تنها به عنوان قوه مجریه بلکه به معنای گرامیداشت کل کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است.
امیری اضافه کرد: امروز به برکت خون شهدا؛ کشور از امنیت و آرامش خوبی برخوردار است.
وی؛ شهیدان رجایی و باهنر را دو چهره ماندگار در تاریخ کشور بیان کرد و گفت: سلامت نفس، کمک به حل مشکلات و گره‌های مردم، توجه به زیردستان و کارگزاران از ویژگی‌های بارز این شهیدان بود.
6204/1648
خبرنگار:علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.