به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دفتر امام جمعه گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار عفت شریفی مشاور امور زنان و مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب، اظهارداشت: اگر کنگره ای باشد و مسائل حوزه فرق و مذاهب در آن مطرح و بررسی شود بهتر از این بوده که این مباحث در بین مردم بیان گردد.
امام جمعه گرگان با اشاره به توطئه های دشمنان در جوامع اسلامی و فعالیت تکفیری ها و گروهک های مختلف اظهار داشت: هیچ کسی به اندازی تکفیری ها و داعش به اسلام ضربه نزده است.
آیت الله نورمفیدی در ادامه پیشنهاد ایجاد کنگره ای بین المللی برای وحدت اسلامی داد و گفت: این کنگره سالیانه تشکیل شود تا همه فرق اسلامی حرف های خود را بگویند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تکفیری ها اگر در یک مجمع جهانی به عنوان دشمن معرفی شوند تکلیف دنیا هم با این گروهک ها مشخص می شود.
امام جمعه گرگان در ادامه گلستان را استانی بیان کرد که با وجود تنوع قومی و مذهبی، اما اقوام ساکن در آن با صفا، صمیمیت، مهربانی و برادری و آرامش در کنار هم زندگی می کنند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه من به وحدت امت اسلامی اعتقاد عمیق دارم، تاکید کرد: مصلحت امت اسلامی در وحدت است و باید برای حفظ این اتحاد به فرق مختلف احترام بگذاریم و آنها را ریشه دار بدانیم.
آیت الله نورمفیدی همچنین افزود که نگاه ما نسبت به فرق اسلامی باید اصولی باشد و فکر نکنیم فقط آنچه در تصور ما وجود دارد درست است و سایرین بدون ریشه و پایه هستند.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین گفت که در گذشته جنگ هایی بین مسیحیان بروز می کرد اما متوجه شدند که این جنگ ها به صلاح آنها نیست و دیگر ادامه ندادند و مسلمانان که امت پیامبر خاتم (ص) هستند چرا با هم درگیر باشند.
نماینده ولی فقیه در گلستان خواستار برخورد صادقانه و احترام متقابل بین اقوام و مذاهب شد.
3014/1648
تنظیم: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.