به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقلو روز دوشنبه در مراسم متمرکز افتتاح طرح های عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا گنبدکاووس که در روستای مرزی داشلی برون این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت از همه ظرفیت های موجود در خدمت رسانی صادقانه به مردم بویژه مناطق مرزی استفاده می کند.
وی با اشاره به برخی طرح ها و اقدامات دولت در گلستان گفت: بیشترین این اقدامات در مناطق شمالی استان بوده است.
صادقلو، احداث راه آهن اینچه برون، بندرخشک، زهکشی 55 هزار هکتار اراضی شوره زار و کم بازده، گازرسانی و تامین آب را از جمله این طرح ها اعلام کرد و یادآور شد: تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون توسط مجلس از دیگر اقدامات دولت است که با جدیت درحال پیگیری است.
استاندار گلستان همچنین با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در این استان گفت: در مجموع 9600 طرح عمرانی و اقتصادی که فقط 600طرح آن کلنگ زنی بوده است با اعتبار افزون بر 60 هزار میلیارد ریال افتتاح شده است.
وی افزود: افتتاح این تعداد طرح که همه قابل راستی آزمایی است در شرایط سخت مالی دولت، قابل تقدیر است.
صادقلو با تاکید بر استمرار خدمت صادقانه دولت به مردم، اضافه کرد: نگاه دولت و مسئولان آن به مردم قیم مآبانه نیست بلکه همه مردم از هر قوم و مذهبی را شهروند کشور می داند و بر حفظ شان و منزلت اقوام توجه ویژه دارد.
وی گفت: درسایه تلاش های دولت، استان گلستان در بسیاری از شاخص های 30 گانه توسعه 6 تا 18 پله رشد داشته است.
وی تصریح کرد: استان گلستان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی رتبه 6 کشور و در پرداخت تسهیلات برای رونق تولید رتبه پنج کشور را به دست آورده است.
استاندار گلستان با اذعان به اینکه برخی مشکلات و کمبودها در استان هنوز وجود دارد، تصریح کرد: تلاش دولت و مجموعه مدیران آن رفع کامل این مشکلات است و در همین راستا تفاهم نامه ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای برخی طرح های بزرگ در استان منعقد شده است.
استاندار گلستان یادآور شد: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز خواسته شده تا با جدیت پیگیر تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون و تحقق اعتبارات ماده 180 ویژه استان های محروم و کمتر توسعه یافته باشند.
وی همچنین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این شهیدان والامقام، اسوه و مدل خدمت صادقانه و خدایی هستند و دولت نیز در مسیر این شهیدان گام بر می دارد.
صادقلو همچنین با اشاره به برخی خدمات دولت در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس گفت: در دولت یازدهم در این بخش در حوزه گازرسانی مبلغ 200 میلیارد ریال، آبرسانی و آب بندان مبلغ 150 میلیارد ریال، اجرای طرح های هادی 60 میلیارد ریال، سرمایه گذاری بخش خصوصی 60 میلیارد ریال و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار 110 میلیارد ریال انجام شده است.
وی اضافه کرد: دولت به دنبال ایجاد ارزش افزوده از راه آهن اینچه برون با توسعه مبادلات با کشورهای آسیای مرکزی، چین و روسیه است.
صادقلو در پایان گفت: طرح گردشگری آشوراده نیز مراحل نهایی خود را می گذراند و بزودی با اجرایی شدن آن، صنعت گردشگری استان رونق بیشتری می گیرد.
در این آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 261 پروژه اقتصادی، عمرانی و اشتغالزا آغاز شد که به گفته فرماندار ویژه این شهرستان تنها 38 مورد از آنها آغاز عملیات اجرایی است.
برای بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های هفته دولت در گنبدکاووس، یک هزارو 20 میلیارد ریال هزینه و اعتبار در نظر گرفته شده است که 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و برای 355 نفر ایجاد اشتغال شده است.
مرکز تروما شرق گلستان، سد لاستیکی، پارکینگ طبقاتی، مرکز پزشکی هسته ای و گازرسانی به مناطق روستایی از مهمترین طرح های افتتاحی در شهرستان گنبدکاووس در هفته دولت است که با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.