به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز شنبه درنشست مدیران گنبدکاووس با امام جمعه این شهرستان به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، اظهار داشت: امسال 83 میلیارد ریال برای گازرسانی به مناطق روستایی گنبدکاووس هزینه شد که دربین شهرستان های استان گلستان بیشترین اعتبار بوده است.
وی گفت: با این میزان اعتبار هزینه شده هم اکنون 98 درصد مناطق روستایی گنبدکاووس از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده جشن گازرسانی به همه نقاط این شهرستان برگزار شود.
کریمی به طرح های افتتاحی یا گلنگ زنی گنبدکاووس در هفته دولت امسال نیز اشاره کرد و افزود: در این هفته 261 طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار یک هزارو 20 میلیارد ریال و اشتغالزایی 355 نفر به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی بابیان اینکه ازمجموع طرح های هفته دولت امسال، عملیات اجرایی تنها 38 طرح آغاز می شود، تصریح کرد: مرکز تروما شرق گلستان، سد لاستیکی، پارکینگ طبقاتی، مرکز پزشکی هسته ای و گازرسانی به مناطق روستایی از مهمترین طرح های افتتاحی گنبدکاووس در هفته دولت است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، تواضع، فروتنی، اخلاص، صداقت و مردمداری را ازمهمترین ویزگی های شاخص این دو شهید بزرگوار برشمرد و گفت: این ویژگی ها که بایستی مدنظر دولتمردان قرار گیرد، سبب ماندگاری دولت ها می شود.
کریمی به وجود وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و افزود: این وحدت و صمیمیت با محوریت علما و روحانیون شیعه و سنی بالاخص ائمه جمعه حاصل شده است و همه باید در حفظ و تقویت آن تلاش کنیم.
وی همچنین با اشاره به افزایش 100 درصدی اعتبارات تملک دارایی های گنبدکاووس درسال جاری، یادآور شد: امسال افزون بر یک هزار میلیارد ریال از این اعتبارات پیش بینی و بین ادارات و نهادهای مختلف این شهرستان برای تکمیل طرح های نیمه تمام، پرداخت مطالبات پیمانکاران و توجه به مناطق محروم توزیع شد.
کریمی از رایزنی برای برگزاری بخشی از جشنواره بین المللی اقوام گلستان در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: در صورت نهایی شدن و همکاری ادارات و نهادها، این جشنواره از 18 شهریور به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.