به گزارش خبرنگار ایرنا ، این هفته از رقابت ها با کناره گیری 17 راس اسب از دورهای هفت گانه و با حضور خیل مشتاقان به ورزش سوارکاری در بندرترکمن برگزار شد ومبلغ 798میلیون ریال جایزه نقدی به چابکسوران و مالکان و مربیان اسب های برتر اهدا گردید.
در دور اول 9 راس اسب‌ ترکمن سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ برای مسافت هزار متر وارد دپار شدند که رامین قهرمانی با اسب نازیلا با زمان 1 دقیقه و 6 ثانیه و65 صدم ثانیه قهرمان شد و پیمان قلرعطا با اسب صحرا ناز و یاسر جرجانی با اسب زومبا به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان 10 راس اسب‌ دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب آل مرد با زمان 1 دقیقه و 1 ثانیه و 82 صدم ثانیه عنوان اول را به دست آورد و آق اویلی بشگرد با اسب گل آشور آباد و یاسر جرجانی با اسب بنیتا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم 7 راس اسب ‌دوخون دو ساله و هشت تا 14 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب پرگار با زمان 1 دقیقه و 75 صدم ثانیه موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب دمبرمز و آرمین آق آتابای با اسب سای چلنج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان 6 راس اسب‌ دوخون سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب مه وش با زمان 59 ثانیه و 9 صدم ثانیه زودتر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب هیدروژن و آرمین آق آتابای با اسب ترکمن استوری به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم 10 راس اسب‌ دوخون سه تا پنج ساله و صفر تا 6 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرحیم آرمیده با اسب وفا خالق با زمان 1 دقیقه و 2 ثانیه و 5 صدم ثانیه نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب پاکی رو و قربان محمد اودک با اسب رعنا نفرات دوم و سوم بودند.
در دور ششم 7 راس اسب‌ دوخون سه ساله و هشت تا 14 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب الیف ناز با زمان 1 دقیقه و 58 صدم ثانیه موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب گود بای و ابراهیم قره داشلی با اسب تابنده به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور هفتم 6 راس اسب‌ تروبرد داخلی دو ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب اروگیت با زمان 1 دقیقه و 70 صدم ثانیه موفق به کسب مقام نخست شد و پیمان قلرعطا با اسب لرد اسفینکس و رامین قهرمانی با اسب براون استار به ترتیب دوم و سوم شدند.
بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع و همه ساله به مدت ده هفته میزبان رقابت های کورس تابستانه سوارکاری است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.