به گزارش ایرنا در دور اول هفته پنجم کورس تابستانه بندرترکمن 9 اسب 2 ساله مبتدی نبرده و دو خون وارد دپار شدند که اسب ریحان گل با چابکسواری یاسر جرجانی با ثبت زمان 1 دقیقه و یک صدم ثانیه زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و اسب ایل طاها با سوارکاری جواد آچاک و اسب کارولینن با چابکسورای قربان محمد اودک به ترتیب دوم و سوم شدند.
همچنین دومین دور با حضور 11 اسب استارت خورد که اسب آریا گز با سوارکاری پیمان قلر عطا به عنوان نخست دست یافت و اسب شیر آق قلا با سوارکاری ابراهیم قره داشلی و اسب وفا با سوارکاری رامین قهرمانی مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.
6 اسب سه ساله 8 تا 10 امتیازی ترکمن نیز دور سوم را در مسافت هزار متر آغاز کردند که اسب وای وای با سوارکاری جوادآچاک زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و اسب پرسا با سوارکاری آرمین آق آتابای و اسب داز ثمر با سوارکاری آق آویلی بشگرد دوم و سوم شدند.
دور چهارم با 8 اسب 3 تا 4 ساله 2 تا 6 امتیازی دو خون آغاز شد و اسب آتلانتیک با سوارکاری نور محمد بهادر، اسب طوبی با سوارکاری آق اویلی بشگرد و اسب سامرسا با سوارکاری آرمین آق آتابای به ترتیب اول تا سوم شدند.
از نکات مهم این دور استفاده داوران میدان از نرم افزار فتو فینیش (عکس پایانی) برای تشخیص اسب نایب قهرمان این دور بود چرا که فاصله زمانی ثبت شده بین اسب دارنده مقام دوم و سوم در عبور از خط پایان کمتر از چند هزارم ثانیه بود.
همچنین در دور پنجم 9 اسب 3 تا 4 ساله مبتدی نبرده دوخون وارد خط شروع شدند که در پایان اسب تاوالیزا با چابکسواری آرمین آق آتابای اول شد و اسب نازسینا با سوارکاری ستار مهرانی و اسب رویال لاین با سوار کاری پیمان قلر عطا به ترتیب دوم و سوم شدند.
در ششمین دور نیز 9 اسب سه ساله 12 تا 14 امتیازی دو خون وارد دپار شدند که اسب خان یلمه با سوارکاری نور محمد بهادر، اسب لیلی ناز با سوار کاری عید محمد غراوی و اسب المینا با سوار کاری یاسر جرجانی به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.
در دور پایانی این هفته 8 اسب دپار را به سوی خط پایان گام زدند و در نهایت اسب سبیت خاطر با سوارکاری آرمین آق آتابای، اسب بوکی دی با سوار کاری جواد آچاک و اسب پرنسس با چابکسواری نورمحمد بهادر اول تا سوم شدند.
به گزارش ایرنا در این هفته از مسابقات مبلغ 75 میلیون و ششصد هزار تومان به چابکسواران برتر بهمراه مالکان اسب ها و مربیان تحت عنوان جایزه پرداخت شد.
همه ساله و به مدت ده هفته در فصل تابستان شهر ساحلی بندرترکمن واقع در غرب گلستان میزبان مسابقات سوارکاری است.
بیشتر اهالی شهرستان 70 هزار نفری بندرترکمن قوم ترکمن هستند که اسب سواری به نوعی با خون آنها عجین است.
7333/2729
خبرنگار: علی قاسمعلی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.