به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان افزود: شرط اساسی برگزاری نماز جمعه از نظر شیعیان امام عادل است یعنی حکومت در اختیار یک امام عادل باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نماز جمعه در زمان حُکّام جور مورد سوء استفاده قرار می گرفت و به همین دلیل برگزار نمی شد اما وقتی حکومت عادل به رهبری امام خمینی (ره) برقرار و موانع برطرف شد معظم له دستور برگزاری آن را دادند که اولین بار به امامت آیت الله طالقانی در تهران و همزمان در گرگان به عنوان اولین شهر خارج از پایتخت برگزار شد.
آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: شاید در هیچ فریضه ای خداوند مانند نماز جمعه تشویق نکرده که ای مومنان وقتی منادی شما را دعوت می کند بشتابید، بازارها رها کنید و خیال نکنید این یک ساعت مشغول کار و کسب هستد به نفعتان است.
خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه خیلی از مشکلات کشور از جمله هشت سال جنگ تحمیلی را همین نماز جمعه و مردم اداره کردند، افزود: اکنون در هزار نقطه از ایران نماز جمعه با حضور گسترده مردم برگزار می شود و این حضور تیری به سوی دشمن است.
آیت الله نورمفیدی همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گرگان با اشاره به آغاز دهه کرامت و فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) گفت: ائمه اطهار همیشه چراغ راه بوده اند و انشاالله در سایه این خواهر و برادر بزرگوار ملت مسلمان ایران بهره مند خواهند شد.
3014/2729
خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.