به گزارش خبرنگار ایرنا محمدهادی رحمتی پنجشنبه در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: اگر جلو استفاده بی رویه آب در استان گرفته نشود، بحران منطقه را فرا خواهد گرفت.
وی بیان کرد: اکنون گلستان 600 لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد که نیمی از این کمبود مربوط به شهر گرگان است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان افزود: وارد کردن فشار و بهره برداری از منابع زیرزمینی حد و اندازه ای دارد که اگر برای حل آن چاره ای اندیشیده نشود در سال های آینده دچار مشکل جدی خواهیم شد.
رحمتی اظهار کرد: تامین منابع مطمئن جدید به خصوص برای شهر گرگان بسیار ضروری است که تکمیل و بهره برداری از سد شصت کلا می تواند نگرانی تامین آب را برطرف کند.
مدیرعامل آب روستایی گلستان هم در این جلسه گفت: کاهش 35 درصدی نزولات جوی امسال استان در مقایسه با سال قبل مشکلات فراوانی برای روستاییان فراهم و به تبع آن دسترسی به آب شرب بهداشتی را با مشکل مواجه کرد.
مهدی شکیبافر اظهار کرد: از حدود هزار روستای گلستان به 100 روستا با تانکر آبرسانی می شود که بخش عمده این روستاها در شرق استان قرار دارند.
فرماندار بندرگز هم در این جلسه، بر ضرورت حل هر چه زودتر مشکل کمبود آب این شهرستان تاکید کرد و گفت: کاهش نزولات آسمانی و مصرف بی رویه مردم و به خصوص کشاورزان بندرگزی را با آسیب های جدی روبه رو کرد.
علی اصغر میرزایی اظهار کرد: در نتیجه کمبود آب سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از جمله برنج، سویا و پنبه در بندرگز حدود 30 درصد نسبت به سال قبل کمتر شده است.
3091/2729
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.