سیدمصطفی آذرکیش روز سه شنبه در حاشیه آئین پایانی یازدهمین جشنواره ملی مهارت های هنری دانش آموزان هنرستان های کار دانش کشور در گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته در برخی رشته ها میزان جذب بازار کار به 90 تا 95 درصد هم می رسد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ها، توسعه آموزش های مهارتی و تقویت اعتماد به نفس در هنرجویان برای خلق آثار هنری و تاثیر آن بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد.
آذرکیش افزود: این جشنواره ها در واقع مهارت آموزی، ایجاد فرصت اشتغال و جذب دانش آموزان در بازار کار را افزایش می دهد.
به گفته وی؛ بیش از 350 هزار هنرجو در 4100 هنرستان سراسر کشور و 153 رشته آموزشی و مهارتی در چهار زمینه هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول تحصیل هستند.
آذرکیش بیان داشت: از آنجایی که شاخه کاردانش کانون آموزش مشارکتی است، تمام استانداردهای آموزشی در این شاخه تحصیلی توسط دستگاه های اجرایی نوشته و نیازسنجی توسط آنها انجام می شود و پس از معرفی رشته و عناوین استاندارد به وزارت آموزش و پرورش، عناوین ارائه شده در شورای عالی آموزش و پرورش طرح و پس از تایید به صورت رشته های تحصیلی معرفی می شود.
محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز از خانواده ها خواست براساس استعداد و علاقه دانش آموزان و توجه به راهنمایی مشاورین، هدایت تحصیلی فرزندان را انجام دهند.
وی افزود: رمز مدیریت بیکاری و رفع این معضل در جامعه، توسعه و تجهیز هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای، جذب دانش آموزان بااستعداد به این واحدهای آموزشی و حمایت از آنان برای ورود به بازار کار است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.