محمود محسن زاده عصر دوشنبه درحاشیه نشست بررسی وضعیت راه های ارتباطی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برای تحقق این مهم مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال بودجه اعتبار پیش بینی شده است.
وی گفت: علاوه بر پیش بینی این میزان اعتبار، دولت 390 هزار تن قیر رایگان نیز در اختیار دهیاری ها و شهرداری ها قرار می دهد.
محسن زاده اضافه کرد: علاوه بر این اعتبارات و قیر رایگان، برای تحقق برنامه بهسازی و آسفالت سه هزار کیلومتر از راه های روستایی، استفاده از منابع مالی استان ها و مشارکت دهیاران و خیرین نیز در اجرای این طرح ها پیش بینی شده است.

*** 91،5 درصد روستاهای بالای 50 خانوار کشور از راه مناسب بهره مند هستند
سرپرست دفتر ساخت راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی از بهره مندی 91،5 درصد از روستاهای بالای 50 خانوار کشور از راه مناسب خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه کشور و درصورت تامین منابع و اعتبارات لازم، تمامی روستاهای بالای 50 خانوار از نعمت راه مناسب آسفالته بهره مند می شوند.
محسن زاده افزود: درحال حاضر 204 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که تاکنون 104 هزار و 500 کیلومتر آن که بیشتر شامل روستاهای بالای 50 خانوار می باشد، آسفالت شده است.
وی اضافه کرد: پس از پایان بهسازی و آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار، راه های روستاهای بالای 20خانوار نیز بهسازی و آسفالت می شود اگرچه در برخی استان ها، کار آسفالت راه روستاهای بالای 20 خانوار درحال انجام است.
به گزارش ایرنا، حضور این مقام مسئول به همراه علیرضا محفوظی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی و نیز سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در منطقه گنبدکاووس با هدف بازدید از راه های ارتباطی این شهرستان بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و 5072 کیلومتر مربع وسعت درشرق استان گلستان واقع است و 596 کیلومتر راه روستایی دارد که 396 کیلومتر آن آسفالت شده و بقیه شنی و خاکی است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.