به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ارشاد اسلامی گلستان، حجت‌ الاسلام علی‌اصغر فضیلت اظهارداشت: در داوری اولیه از ٧٩ فیلمنامه رسیده به دبیرخانه جشنواره پویانمایی رضوی، ٣٦ مورد به بخش رقابتی راه یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: فیلمنامه ‌های 'پاییز تاک‌ها' و 'راز درخت توت' نوشته کریم دیلمی معزی، 'جوهر سفید' به قلم شیما ابن قاسم، 'عنکبوت غار' و 'مگس نمرود' نوشته رحیم کریم زاده، 'رهایی' به نویسندگی حسن حسینی نژاد، 'تشنگی' به قلم فرخنده رضا پور، 'دیوار' نوشته منصور ولی قوجق، 'تولدی دیگر' و 'زیارت مادربزرگ' به قلم لاله رحیمیان از گلستان در مرحله اولیه داوری به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه فیلمنامه 'تراش وشما هم دعوتید' نوشته لیلا روغن گیر قزوینی هم به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند ، افزود: فیلمنامه های 'در آرزوی پابوس' به قلم هاجر امیری، 'حضرت باران' به نویسندگی مهدی شاداب و مریم صبوری، 'پوپک وکبوتر سخنگو'، 'مهمانی ازمدینه' نوشته ابراهیم اکبر زاده، 'امام هشتم ما' به نویسندگی عباس عباسی وزین، 'پرفراز' به قلم پیمان عوض پور، 'همه برای ستاره هشتم' نوشته امیرحسین زاده هم پس از داوری اولیه در مرحله رقابتی جشنواره پذیرفته شدند.
وی اضافه کرد: فیلمنامه های 'زائر' و 'آخرین پرده' به نویسندگی علی عزیزی، 'پرنده‌های کاغذی' به قلم فاطمه مبارکی ، 'قفس دوست‌داشتنی' نوشته وحید صدری آذر، 'کودکان دریا' به قلم زهرا روحی، 'ردپایی روی برف' نوشته محمدعلی هاشم‌پور، 'مقصد' به نویسندگی مهدی قاسم‌زاده، 'دانه برف' و 'نجوای بی‌قراری' نوشته حامد طالبیان ، 'آرزوی گمشده' به نویسندگی آذر محمودی، 'قاصدک‌های زخمی' به قلم سمیه خطایی، 'فردوس برین' نوشته علی بانگین هم به مرحله رقابتی جشنواره راه یافتند.
به گفته فضیلت؛ 'باز باران' نوشته محمد برومند، 'پرواز کاغذی'، 'پرواز' و 'ققنوس' به قلم لیلا تقوی و 'زره' به نویسندگی نواب محمودی دیگر فیلمنامه های پذیرفته شده در جشنواره هستند.
دبیر نهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی با اعلام اینکه 124 اثر به نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان ارسال ‌شده است، افزود: از این تعداد ٢٤اثر متعلق به گلستان است.
مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان از اعلام اسامی داوران این جشنواره نیز خبر داد و گفت: سعید توکلیان و اسماعیل شرعی داوران بخش فیلم و فیلمنامه ‌نویسی نهمین جشنواره پویانمایی رضوی هستند.

** راهیابی ١١فیلم به بخش رقابتی نهمین جشنواره پویانمایی رضوی
سرپرست نمایندگی بنیاد امام رضا (ع) در گلستان نیز از راهیابی ١١فیلم به بخش رقابتی نهمین جشنواره پویانمایی رضوی خبر داد.
قاسم قندهاری گفت: از ٤٥ فیلم رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره پویانمایی رضوی پس از داوری اولیه، ١١ اثر انیمیشنی به بخش رقابتی راه یافت.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: 'درخت آسمانی' به کارگردانی صبا سیدپورگرمرودی از مازندران، فیلم 'رستگاری' به کارگردانی محمد افشار نژاد و ٢ انیمیشن 'سلام ' و 'درخت بادام' به کارگردانی عباس عباسی وزین از خراسان رضوی، 'زبان دل' به کارگردانی فرزانه محمودی و ٢ فیلم'رضا' و'نور' به کارگردانی یاشار شاملو از گیلان ازآثار راه یافته به بخش رقابتی هستند.
به گفته وی؛ فیلم‌های 'غریبه' به کارگردانی مهدی آقاجانی از تهران، 'فانوس دریایی' به کارگردانی فهیمه نیکومنظر از همدان، 'قاصدک' به کارگردانی زهرا میرزایی خواه از بوشهر و 'دعای کودکی' به کارگردانی علی رخشانی از گلستان هم پس از داوری اولیه به بخش رقابتی نهمین جشنواره پویانمایی رضوی راه یافتند.
وی یادآور شد: از 17 استان، 124 اثر اعم از فیلم و فیلمنامه پویانمایی به دبیرخانه جشنواره رسیده که این آثار شامل 45 اثر انیمیشن و 79 فیلمنامه است که نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد دارد.
نهمین جشنواره پویانمایی رضوی به مناسبت دهه کرامت (دهه اول مرداد) و در فاصله میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت با سعادت امام رضا (ع) برگزار می شود.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.