محمد پقه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 430 بهره بردار در زمینه پرورش زنبور عسل در رامیان فعالیت دارند و پیش بینی می شود، امسال تولید عسل با 10 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 300 تن برسد.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی رامیان گفت: شرایط آب و هوایی مناسب کوهستانی و دشت سبب شده تا این شهرستان شرایط خوبی برای پرورش دام و طیور داشته باشد.
پقه اضافه کرد: دامداران شهرستان رامیان 110 هزار راس گوسفند و بز و 12 هزار راس گاو و گوساله در اختیار دارند و سالانه چهار هزار تن شیر و 1200 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی از فعالیت 58 واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت سالانه حدود 6 میلیون قطعه جوجه ریزی و یک واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت 580هزار قطعه که 420 هزار قطعه آن تخمگذار و 160 هزار قطعه آن پولت (جوجه) می باشد، خبر داد و گفت: تولید سالانه گوشت مرغ در رامیان 10 هزار و 400 تن و تولید سالانه تخم مرغ دراین شهرستان نیز 6 هزار تن است.
معاون فنی مدیر جهاد کشاورزی رامیان همچنین با اشاره به فعالیت 200 نفر درحوزه صنعت نوغانداری در این شهرستان، اظهار داشت: امسال ازمجموع 250 جعبه تخم نوغان توزیع شده مقدار 8750 کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید شد.
پقه افزود: هر ساله حدود 50 درصد از تولید پیله ابریشم، توسط زنان هنرمند رامیانی تبدیل به نخ و پارچه های رنگی، شال، روسری، دستمال، چادر شب و لباس های محلی می شود.
شهرستان رامیان با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.