به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، حسن صادقلو در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان استان در این حوزه اظهار کرد : اگر قبح مصرف مواد مخدر به خصوص برای جوانان با استفاده از روش های روزآمد بیان شود تاثیر آن در نسلی که باید آینده کشور را به آنان سپرد، کوتاه تر و موثر تر خواهد بود.
وی بیان کرد: والدین از ارکان مبارزه با مواد مخدر هستند که می توانند علاوه بر آگاه سازی فرزندان خود قبل از شیوع و مصرف مواد ، در مراحل بعدی هم به آنان در ترک مصرف کمک کنند.
استاندار گلستان افزود : غفلت خانواده ها از فرزندان در ایام جوانی ، بهترین فرصت برای غافل کردن آنان توسط دوستان ناباب است که لازم است به نقش فراوان خانواده در مرحله جوانی فرزندان برای آگاه سازی بیشتر تاکید شود .
صادقلو ادامه داد : مطابق فرمایش حضرت امام و مقام معظم رهبری ، مواد مخدر و شیوع آن در ایران از برنامه های استکبار برای نابود کردن سرمایه های انسانی جامعه و به خصوص جوانان است و آنها علاوه بر کسب درآمد فراوان از ترویج مواد مخدر، این راه را به عنوان مسیری برای آسیب به جوانان جوانان جوامع به کار گرفته اند .
وی گفت : بر اساس آمارها در سال 2014، بیش از 260 هزار هکتار اراضی کشور افغانستان زیر کشت تریاک رفت که بر همین اساس و به واسطه همسایگی ایران با مرکز تولید مواد مخدر دنیا ، نباید فضای المللی و فراملی را از یاد ببریم.
استاندار گلستان بیان کرد : اعتیاد به عنوان موضوعی درون کشوری موجب می شود ، در حالی که باید بدانیم که بخش عمده از مشکل مواد مخدر ریشه در دنیا و فضای بین المللی دارد.
در این جلسه از فعالان دولتی و بخش خصوصی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد .
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.