به گزارش ایرنا علیرضا ساوری روز چهارشنبه در دومین روز سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان افزود: اجرای برنامه های پیشگیرانه با همراهی دستگاه های اجرایی روند رو به رشد تخریب و تجاوز به اموال عمومی را کاهش داده است.
به گفته وی؛ در این مدت تصرف غیرقانونی اموال دولتی بیش از 7 درصد، تعدی و تجاوز به اموال عمومی 27 درصد، تغییر کاربری 3 درصد و تصرف غیرمجاز در اموال دولتی 66 درصد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه برای تداوم وضع موجود باید دستگاه ها ، نظارت بر اراضی ملی وتحت مالکیت را بیشتر کنند، گفت: قانون و آیین نامه برای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در کشور وجود دارد، اما معضل ما انباشت تصمیم ها و اقداماتی است که باید برای حفظ اراضی ملی و عمومی تحت مدیریت انجام می شود.
به گفته وی؛ کوتاهی در انجام وظایف و نظارت ها از سوی دستگاه های اجرایی ، فرصت را در اختیار زمین خواران قرار می دهد واین درحالی بوده که قوه قضائیه و نیروی انتظامی بیشترین خسارت را ازعمل نکردن دستگاه ها به وظایف و تکالیف متحمل می شوند.
ساوری؛ زمین خواری را جرم سازمان یافته و پیچیده خواند و گفت: روش های سنتی در پیشگیری و برخورد با متخلفان در این حوزه پاسخگو نیست.
وی تصریح کرد : باید از تجهیزات فنی و ماهواره ، در این حوزه بهره بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ، تغییرات زمین را رصد و با متخلفان برخورد کنیم .
به گزارش ایرنا سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی با حضور کارشناسان 7 استان مازندران، گیلان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی، البرز و گلستان از روز سه شنبه در گرگان آغاز شده است
این گردهمایی دو روزه است و کارشناسان در قالب 7 کارگاه (پنل) تخصصی درباره تصرفات غیرقانونی و راهکارهای پیشگیری از آن در استان های مختلف بحث و تبادل نظر می کنند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.