به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح این مرکز مشاوره روانشناختی که روز سه شنبه به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس درسخنانی با قدردانی از بهزیستی برای صدور محوز راه اندازی مراکز مشاوره، وجود چنین مراکزی را در بهبود سلامت روان جامعه و خانواده ها الزامی دانست.
فرهاد شیبک اظهار داشت: بسیاری از مشکلات رفتاری، گفتاری، سبک و شیوه های نادرست زندگی و برخورد با فرزندان درجامعه ناشی از کم آگاهی افراد و خانواده ها است که باید علاوه بر آموزش عمومی، فرهنگ مراجعه به مراکز مشاوره و روانشناختی را نیز درجامعه نهادینه کرد.
وی با اشاره به نگاه بدبینانه عامه مردم به مراکز مشاوره و روانشناختی در گذشته، گفت: امروز نگاه ها به این مراکز تغییر کرده و خانواده ها و افراد می توانند با راهنمایی های مشاوران، در مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی گام بردارند.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز دراین مراسم اظهار داشت: افتتاح این مرکز مشاوره روانشناختی، دهمین مرکز در این شهرستان است که چهار مرکز مشاوره آن به صورت تخصصی و 6 مرکز به صورت عمومی به مراجعه کنندگان خدمات می دهند.
محمدرضا شهمرادی گفت: برای این راه اندازی این مرکز مشاوره روانشاختی عمومی که درحوزه های تحصیلی، ازدواج، رفتارهای کودکان و نوجوانان و فرزندپروری خدمات می دهد، 700 میلیون ریال هزینه شده و برای سه نفر نیز ایجاد شغل شده است.
وی، از راه اندازی سه مرکز مشاوره روانشاختی دیگر در آینده ای نزدیک در گنبدکاووس خبر داد و افزود: هم اکنون 91 مرکز و موسسه غیردولتی تحت نظارت بهزیستی، به صورت روزانه، شبانه و خدمت درمنزل و درحوزه های مختلف اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی، سالمندان، اورژانس اجتماعی، مشاوره، کلینیک های درمانی و ترک اعتیاد به جامعه هدف خدمات ارائه می کنند.
اداره بهزیستی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان 8700 مددجو تحت پوشش دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.