به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز یکشنبه در همایش منطقه ای استانداران گلستان، مازندران و سمنان در گرگان اظهار کرد: با درآمدهای نفتی و دولتی نمی توان کشور را اداره کرد و راه نجات اقتصاد مردمی کردن آن و جلب بیشتر سرمایه های غیر دولتی و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
استاندار سمنان با تاکید بر آرام کردن هر چه بیشتر فضای کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به برنامه های این استان برای افزایش سرمایه گذاری های غیر دولتی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مجموع اعتبارات دولتی امسال سمنان دو هزار و 100 میلیارد ریال است، با برگزاری نشست های مستمر با سرمایه گذاران چندین تفاهم نامه به ارزش بیش از 70 هزار میلیارد ریال اجرا شد که حتی اگر نیمی از آن اجرایی شود، تاثیر شگفت انگیزی بر اقتصاد استان خواهد گذاشت.
خباز گفت: یکی از گلایه ها و مشکلاتی که سرمایه گذاران با آن دست به گریبان هستند سیستم اداری پر پیچ و خم و ناکارآمد اداری است که در برخی موارد منجر به ناامیدی سرمایه گذاران شده و آن ها را در مراحل اخذ مجوز از ادامه فعالیت پشیمان می کند.
استاندار سمنان اظهار کرد: راه اندازی سامانه بهین یاب یکی از اقدامات موثر دولت برای شناسایی مشکلات و آسیب های صنایع بود که پس از گذر از مراحل شناسایی آسیب ها و پرداخت تسهیلات مورد نیاز بسیاری از صنایع را بار دیگر به چرخه تولید بازگرداند.
خباز گفت: در استان سمنان 780 واحد پس از ثبت نام در این سامانه و انجام ارزیابی های کارشناسی واجد شرایط دریافت تسهیلات شدند که دولت با پرداخت چهار هزار و 600 میلیارد ریال زمینه انجام دوباره تولید و ایجاد فرصت شغلی را در اختیار آنها قرار داد.
خباز ادامه داد: با اجرای این طرح ها و کمک به انجام سرمایه گذاری های گسترده بخش خصوصی نرخ بیکاری استان سمنان 8.3 درصد است که تلاش می کنیم این رقم را با تکمیل طرح های نیمه تمام و کمک موثرتر به صنایع نیمه فعال بازهم کاهش دهیم.
استاندار سمنان تاکید کرد که یکی از آسیب های جدی سرمایه گذاری در ایران نرخ بالای سود بانکی است و امیدواریم تلاش دولت برای کاهش آن به ثمر نشسته و راه ورود سرمایه گذاران بیشتری به اقتصاد کشور فراهم شود.
3091/2729
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.