به گزارش جمعه خبرنگار ایرنا از بندرترکمن، هفته سوم رقابت های سوارکاری با حضور حدود 3 هزار نفر از مشتاقان این رشته ورزشی برگزار که در بین 10 اسب 3 تا 5 ساله هندیکاپ ترکمن که مسابقه را در مسافت هزار متر از دپار (خط شروع) استارت زدند، اسب قوش قانت با زمان یک دقیقه و 4 ثانیه و 98 صدم ثانیه با چابکسواری آق اویلی بشگرد قهرمانی شد و اسب عقاب صحرا 2 با سوارکاری یوسف دهش و اسب پوربه با چابکسواری آرمین آق آتابای به مقام های دوم و سوم این دور دست یافته و به ترتیب جوایز نقدی هفتاد؛ سی و پنج و 17 میلیون و پانصد هزار ریالی این دور را به خود اختصاص دادند.
همچنین در دومین دور از مسابقات مخصوص اسب های 2 ساله مبتدی و دو خون بود 8 اسب از خط استارت برای قهرمانی گام برداشتند که اسب اجم جان با چابکسواری قربان محمد اودک در زمان یک دقیقه و 2 ثانیه و 71 صدم ثانیه زودتر به خط پایان رسید همچنین اسب یوهان بلیک با سوارکاری عبدالرحیم آرمیده و گیورگ با سوارکاری پیمان قلر عطا به مقام های دوم و سوم این دور رسیدند و جوایز نقدی شصت، سی میلیون و 15 میلیون ریالی این دور را از آن خود کردند.
برپایه این گزارش سومین دور مسابقات کورس سوارکاری تابستانه بندرترکمن مخصوص اسب های 3 تا 8ساله 24 تا 34 امتیازی دو خون بود که شش اسب برای مسافت هزار متری وارد دپار شدند. در این دور اسب تورکمن استوری با سوارکاری آرمین آق آتابای در زمان یک دقیقه و 12 صدم ثانیه عنوان قهرمانی را تصاحب کرد؛ همچنین اسب های داز مارال با چابکسواری مهران نوبخت و اسب کاپیتان با سوارکاری آق اویلی بشگرد دوم و سوم شدند.
در این دور از مسابقات به نفرات برتر جوایز نقدی 76، 38 و 19 میلیون ریالی پرداخت شد.
این گزارش حاکیست در چهارمین دور مسابقات شش اسب سه تا پنج ساله هندیکاپ و دوخون اسب بای بای با سوارکاری ستار مهرانی ضمن شکستن رکورد هفته قبل خود و دست یافتن به زمان 58 ثانیه و 28 صدم ثانیه قهرمان شد.
همچنین اسب پاراکس با سوارکاری قربان محمد اودک و اسب عالم ناب با چابکسواری محمد خوجملی دوم و سوم شدند و جوایز نقدی یکصد، پنجاه و بیست میلیون ریالی به رتبه های اول تا سوم اختصاص یافت.
در دور چهارم هفته دوم اسب بای بای با ساوارکاری ستار مهرانی با زمان یک دقیقه قهرمان شد و اسب های عالم ناب و پاراکس دوم و سوم شدند.
پنجمین دور رقابت های امروز نیز با حضور یازده اسب 2 ساله نبرده دو خون به مسافت هزار متر آغاز شد که در پایان این دور اسب شنگول با چابکسواری محمد خوجملی در زمان یک دقیقه و یک ثانیه و 14 صدم ثانیه قهرمان شد و اسب جانام با سوارکاری نور محمد بهادر و اسب سیتارا با چابکسواری ابراهیم قره داشلی دوم و سوم شدند.
در پایان این دور جوایزه نقدی شصت، 30 و پانزده میلیون ریالی به عناوین برتر تعلق گرفت.
در دور ششم که مخصوص اسب های 3 تا 4 ساله 2 تا 6 امتیازی دو خون بود 10 راس اسب برای تصاحب عناوین برتر بسوی خط پایان گام برداشتند که در نهایت اسب گود بای با سوارکاری پیمان قلر عطا با زمان یک دقیقه و 75 صدم ثانیه قهرمان شد و اسب های مهسا نور با سوارکاری نورمحمد بهادر و سلطانه با چابکسورای یاسر جرجانی رتبه های دوم و سوم را بخود اختصاص داده و جوایز نقدی 60، 30 و 15 میلیون ریالی را کسب کردند.
در آخرین و هفتمین دور این هفته اسب های سه ساله 8 تا 10 امتیازی دو خون در مسافت هزار متر اسب تومیریس با سوارکاری آرمین آق آتابای با زمان 59 ثانیه و 95 صدم ثانیه اول شد و اسب ایل یاسین با چابکسواری نور محمد بهادر و اسب آی داز با چابکسواری ابراهیم قره داشلی به مقام های دوم و سوم رسیدند و جوایز نقدی 66؛ 33 و 16 میلیون و پانصد هزار ریالی را از آن خود کردند.
مسابقات سوارکاری کورس تابستانه بندرترکمن طی 10 هفته در مجموعه سوارکاری این شهر ساحلی غرب استان گلستان برگزار می شود.
7333/2729
* خبرنگار: علی قاسمعلی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.