به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: شناخت کامل و دقیق امامان معصوم به آگاهی بیشتر شیعیان منجر شد و به آنان برای زندگی مطلوب تر در جامعه اسلامی کمک کرد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: باید فضیلت های این امام در جامعه بیشتر و مستمر اشاعه داده شود.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: بنیان فکری که امام صادق (ع) پایه گذاری کردند تا به امروز راهنمای پیروان حقیقت بوده و نهضت عظیم علمی آن امام همام شیعه جعفری را تاسیس کرد.
خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه امام صادق (ع) علاوه بر فقه، اعتقادات و اخلاق در شاخه های گوناگون علوم به تربیت شاگردان و محدثان و عالمان پرداختند، ادامه داد: پاسخگویی به شبهاتی که در آن دوران رواج داشت نیز یکی دیگر از اقدامات مهم آن حضرت در مقابله با بدعت ها بود.
آیت الله نورمفیدی گفت: امام صادق (ع) مهمترین دانشگاه جهان اسلام را به شکلی فراگیر در دوره خود پایه گذاری کردند و این دانشگاه عظیم دینی امروز به عنوان مهمترین پایگاه نشر و گسترش اسلام ناب شیعی در دنیا نقش آفرینی می کند.
3091/2729
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.