به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا از اتاق بازرگانی گرگان، سید رضا نورانی در نشست تخصصی تولید و نظارت بر محصولات ارگانیک در گرگان مرکز استان گلستان؛ ایران را دارای رتبه 43 در حوزه تولیدات ارگانیک بیان کرد و افزود که حمایت بخش دولتی به ارتقای استفاده از این محصولات و رتبه کشور کمک خواهد کرد.
وی همچنین بیان کرد که استان گلستان با توجه به شرایطی که دارد به اجبار باید قطب ارگانیک کشور شود.
رییس انجمن ارگانیک تاکید کرد: ورود محصولات تراریخته به سلامتی مردم ضربه وارد می کند ،اما در مقابل با حمایت از تولیدات ارگانیک به سلامت جامعه کمک می شود.
همچنین در این نشست سهراب سهرابی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت که در این استان محصولاتی همچون گندم ، کلزا ، گوجه فرنگی ، پسته ، انجیر و زیتون و در بخش دامی شیر و گوشت شتر و شیر گاو میش ظرفیت تولید به روش ارگانیک را دارند.
به گفته ؛ ترویج استفاده از کودهای زیستی و مبارزه بیولوژیک از جمله سیاستهای حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان در افزایش تولید محصولات ارگانیک است.
رمضان بهرامی رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معدن گرگان نیز از تاسیس انجمن صادرکنندگان محصولات کشاورزی خبر داد و گفت که فرهنگ استفاده از غذای سالم در کشور باید پیاده سازی گردد.
وی با بیان اینکه برای آگاهی بیشتر و استفاده مردم از کیفیت محصولات ارگانیک باید فرهنگ سازی شود، افزود: اعزام کشاورزان به کشورهای الگو و بهره گیری از علوم نوین از برنامه های اتاق بازرگانی گرگان است.
بهرامی اضافه کرد که با توجه به پتانسیل موجود وزنه اقتصاد استان گلستان به سوی کشاورزی است و رسالت اجتماعی ایجاب می کند که برای افزایش کیفیت محصولات چاره اندیشی کنیم.
وی ضمن اعلام آمادگی اتاق در همکاری با بخش کشاورزی افزود: به عنوان نماینده بخش خصوصی از معرفی و تاکید بر مصرف محصولات ارگانیک و غذای سالم حمایت می کنیم ودر این راستا یکی از بهترین نقاط شهرستان گرگان جهت عرضه این محصولات واگذار شده است.
بهرامی ادامه داد: خوشبختانه ارتباط خوبی بین اتاق و جهاد کشاورزی وجود دارد که موجب ارتقای بخش کشاورزی استان خواهد بود.
یوسفی رییس کمیسیون اتاق بازرگانی گرگان نیز گفت که سلامت افراد جامعه در گرو استفاده از غذای سالم است که این مهم با حمایت ازعرضه محصولات ارگانیک میسر می شود.
وی؛ توسعه تولید محصولات ارگانیک را نیازمند حرکت جهادی و همراهی عموم دانست و افزود: اخلاق در تولید نیز کیفیت محصولات را ارتقا می دهد.
به گفته وی؛ ورود محصولات تراریخته یکی از عوامل مهم در تهدید سلامت افراد بوده که با تلاش انجمن ارگانیک این مساله بهبود یافته است.
یوسفی اظهارداشت که فروش خوب محصولات ارگانیک انگیزه تولید کنندگان را افزایش خواهد داد.
وی گفت: با عنایت به اهمیت سلامت افراد و مفید بودن استفاده از تولیدات ارگانیک امیدواریم گام های خوبی در رابطه با معرفی این محصولات برداشته شود.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.