به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: مخاطب اصلی این واژه رهبری، دانشجویان و جوانان هستند که باید به ویژگی های این اصطلاح توجه و آن را رعایت کنند.
وی، انجام کار درست و تمیز فرهنگی به صورت خودجوش و جهادی و نیز پرهیز از ماجراجویی را از الزامات آتش به اختیار مد نظر رهبری دانست و گفت: هدف رهبری از بیان این واژه این بود که اگر اداره یا نهادی به هر دلیل نتوانست وظایف خود را به درستی انجام دهد، جوانان با احساس تکلیف و برای کمک، وارد صحنه شوند.
حجت الاسلام ترابی، امر به معروف و نهی از منکر، کمک به دیگران، تقویت گفتمان انقلاب و فرهنگ سازی درحوزه های مختلف بویژه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را ازجمله مصداق های آتش به اختیار رهبری دانست و اضافه کرد: وقتی عیب یا ایرادی در کارها به وجود می آید، همه وظیفه داریم که آن را اصلاح کنیم و نباید فقط ناظر و یا منتظر باشیم که اداره و نهادی بیاید آن را حل کند.
وی با اشاره به برخی بی حرمتی ها نسبت به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس سال جاری، تصریح کرد: این اقدام با آتش به اختیار رهبری و ویژگی حفظ آداب و حرمت ها، منافات داشت و پسندیده نبود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه بر لزوم تبیین صحیح واژه آتش به اختیار و گفتمان سازی آن برای اقشار مختلف مردم ازسوی ادارات و نهادهای فرهنگی و نیز سازمان های مردم نهاد (سمن ها) تاکید کرد و گفت: این واژه در واقع انجام کارهای جهادی همراه با نظم و انضباط و رعایت قانون است.
عبدالقدیر کریمی افزود: هرگونه اقدام و عمل باید با رعایت مصالح ملی، عمومی و منویات امام و رهبری باشد تا خدای نکرده جامعه دچار هنجارشکنی نشود.
وی همچنین با تاکید بر اهتمام ویژه ادارات و نهادهای گنبدکاووس برای انجام درست وظایف و ماموریت های محوله، اضافه کرد: توجه به مطالبات مردم و تلاش برای پاسخ به آن از وظایف اصلی دستگاه های دولتی است.
به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گنبدکاووس نیز دراین جلسه آتش به اختیار را مطالبه گری عمومی و تخصصی از جامعه دانست و گفت: مهمترین سرفصل این واژه، امنیت عینی و ذهنی مردم است که باید درهمه حوزه ها به آن توجه شود.
سرهنگ دوم علی لشکربلوکی افزود: امروز دشمن به دنبال برهم زدن این دو نوع امنیت در مردم است که به عنوان مثال با ترویج بی حجابی درجامعه، به دنبال برهم زدن امنیت عینی و با ترویح مفاسد اخلاقی در فضای مجازی به دنبال برهم زدن امنیت ذهنی مردم است.
وی اضافه کرد: درحوزه مطالبه گری تخصصی نیز دانشجویان باید پیشقدم شوند و با تولید علم و راه اندازی شرکت های دانش بنیان که درسال های اخیر رشد خوبی داشته است، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی سازماندهی و هدایت سمن ها، تشکیل خانه نخبگان و استفاده از ظرفیت جوانان در پست های مدیریتی را در فرهنگ سازی در جامعه موثر دانست.
به گزارش ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به سابقه طرح مباحث تهاجم و شبیخون فرهنگی توسط رهبری انقلاب در دهه 70، گفت: کم توجهی به این مباحث سبب شد تا امروز جامعه با آسیب های جدی درحوزه اجتماعی مواجه باشد.
دکتر علیرضا قربانی افزود: توجه به مباحث فرهنگی و آموزشی به صورت متمرکز ازسوی دستگاه های فرهنگی و آموزشی، انجام اقدامات پیشگیرانه، توجه به ظرفیت جوانان و عدم استفاده ابزاری از آن از نیازهای امروز جامعه و عمل به واژه آتش به اختیار رهبری است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد، برخی اعضای شورا، به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اصطلاح 'آتش به اختیار' رهبری انقلاب که درسخنرانی ایام ماه رمضان و عید فطر توسط معظم له ایراد شد، پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.