حسین محبوبی روز چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد که بهسازی این محور یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی استان و به عنوان کریدورمهم اقتصادی شمال - جنوب کشور وارتباط گلستان با استانهای مرکزی و جنوبی و نیز راه ترانزیت به مرز پل و کشورهای آسیای میانه بوده و نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد.
وی اضافه کرد: ادامه پروژه بهسازی محور آزادشهر –خوش ییلاق از اواسط سال 94 آغاز شد و تاکنون حدود 400 میلیارد ریال به آن تخصیص یافته و 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته وی، جهت چهار بانده کردن این محور در حوزه استان گلستان نیاز به 3هزار و 500میلیارد ریال اعتبار است.
وی عملیات اجرا شده در این پروژه را در دو مرحله زمانی بیان کرد و افزود: تعریض و چهار بانده نمودن مسیر آزادشهر-نوده به طول 5/5 کیلومتر ،کوه بری و ترانشه برداری جهت افزایش دید رانندگان در سر پیچ ها ، اصلاح مسیر و قوس ها در دو نقطه در سال های گذشته انجام و در مرحله جدید تعریض و ساخت آبرو ،ساخت دیوار حائل بتنی مسلح ،ترانشه برداری ،خاکبرداری و خاکریزی و بتن ریزی وآسفالت در سال گذشته و جاری اجرایی شد.
وی با تاکید بر نقش این محور در توسعه گلستان از مسئولان محلی و کشاورزان و مالکان زمین های حاشیه این پروژه خواست که در اجرای آن همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر 5هزار کیلومتر راه اصلی ،فرعی و روستایی دارد که یکهزار و 900کیلومتر آن سخت گذر و کوهستانی است.

**مصرف حدود 27 هزارتن آسفالت در سطح راه های گلستان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: در سه ماهه اول سال 96حدود 27 هزارتن آسفالت گرم در سطح 30 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان پخش و مصرف شده است.
عادل مصدقی ظهر چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد که از این میزان، 16 هزارتن برای روکش آسفالت 20 کیلومتر از راه هایی همچون سه راهی یساقی، محور بندرترکمن- آق قلا و محور گرگان- شاهرود(توسکستان) استفاده شد.
به گفته وی؛ همچنین 3800 تن برای لکه گیری هندسی حدود 30 هزار مترمربع از محورهای جنگل گلستان - گالیکش، آزادشهر-خوش ییلاق، بندرترکمن- آق قلا، سه راهی یساقی- بندرترکمن و 6800 تن برای آسفالت رگلاژی و هموارسازی نقاط دارای ترک 18 کیلومتر از محورهای بندرترکمن - بندرگز، گرگان- شاهرود(توسکستان)، بندرترکمن- آق قلا و گنبدکاووس - اینچه برون بکار رفته است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، اعتبار هزینه شده برای این عملیات را 29 میلیارد و 760 میلیون ریال و از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بیان کرد و افزود که حفظ و حراست از سرمایه گذاری های کلان گذشته، تسهیل در عبور و مرور کاربران جاده ای، کاهش زمان سفر و هزینه ها و استهلاک وسایل نقلیه و افزایش طول عمر جاده های استان، هدف از اجرای این عملیات بوده است.
وی با بیان اینکه کارگاه های پیمانکاران آسفالت هم اکنون در چند محور استان فعال است، اضافه کرد: اجرای این عملیات تا پایان سال جاری و به طور مداوم در سایر محورهای نیز ادامه دارد.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.