رییس اداره محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه ،این پرنده به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان منتقل می شود.
علی بیانی همچنین از مردم غرب گلستان خواست که درطول شبانه روز مخاطرات محیط زیستی را از طریق سامانه تلفنی 1540 به اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست برسانند.
وی با بیان اینکه نیازمند همراهی مردم برای حفظ محیط طبیعی و تنوع زیستی در مناطق حفاظت شده هستیم افزود: زیستگاه های منطقه درمعرض تهدیدات گوناگونی همچون شکارغیرمجاز، فعالیت غیرقانونی در اراضی ساحلی و تخریب و تصرف منابع ملی است که به دلیل محدودیت هایی که در تعداد نیروی انسانی، امکانات و بودجه وجود دارد، درمواردی این مسائل پنهان می ماند ولذا همراهی مردم نقش بسزایی در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی دارد.
حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده، است.
به گزارش ایرنا، گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در این منطقه حضور داشته و بعضا زاد و ولد دارند.
7333/1648
انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.