به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این بنیاد، محمدتقی زمانی نژاد اظهارداشت: اجرای طرح سنددار کردن خانه های روستایی؛ ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاها، امکان بهره گیری روستاییان از وام های بانکی و همچنین افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک را در پی دارد.
وی با اشاره به اجرای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن روستایی افزود: طرح های پنج ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در سطح روستاها تا قبل از سال 90 اجرا می شد که با توجه به موفقیت و اثرات مثبت آن، هم اینک در قالب قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز اجرا می شود.
به گفته وی؛ در این پیوند از سال 92 تاکنون برای املاک شهری دو هزار و 194 جلد سند مالکیت صادر شده است.
زمانی نژاد در خصوص واگذاری زمین های روستایی هم گفت: در جهت تأمین اراضی مسکونی روستایی وتوسعه کالبدی روستا و کمک به اقشار کم درآمد و فاقد زمین و مسکن، این بنیاد موظف است در روستاهایی که امکان تملک زمین وجود دارد نسبت به شناسایی، تملک، تسطیح، تفکیک و واگذاری زمین مناسب اقدام کند.
وی اعلام کرد: در همین راستا هفت هزار و 741 قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.
گلستان 942 روستای بالای 20 خانوار دارد که طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال گذشته 47٫8 درصد جمعیت استان در این روستاها سکونت دارند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.