براساس اعلام روز شنبه دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان دراین زمینه اظهارداشت: دادگستری استان در حیطه وظایف خود در این بخش قاطعانه وارد عمل شده و احکام زیادی برای پلمپ چاه های غیرمجاز در محاکم استان صادر شده است که در نوبت اجرا هستند.
به گفته وی؛ حفظ داشته های زیست محیطی یکی از خواسته های مردم گلستان از دستگاه قضایی است.
وی به کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان هم اشاره کرد و گفت: در گذشته روال بر تخریب بناهای غیرمجاز پس از ساخت بود ،اما دستگاه قضایی گلستان این روال را تغییر داد و دستگاه های متولی مکلف شدند که از همان ابتدا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند.
وی افزود: افزایش نظارت دستگاه قضایی گلستان دست اندازی و تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان را به میزان چشمگیری کاهش داده است.
گلستان درسال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه با معضل خشکسالی و کمبود آب مواجه شده است.
از سوی دیگر شمال استان با صحراهای کشور ترکمنستان همجوار است که این مساله بروز ریزگردها و خطر کویری شدن این منطقه از گلستان را گوشزد می کند.

** سیمای قانون روی آنتن شبکه گلستان/ پاسخ به سوالات حقوقی مردم
معاون برنامه ریزی دادگستری گلستان گفت: برنامه سیمای قانون طبق روال سال گذشته ، شنبه هرهفته از ساعت 19 به مدت 45 دقیقه ازسیمای مرکز گلستان به صورت زنده پخش می شود و مردم می توانند پرسش های حقوقی و قضایی خود را تلفنی یا پیامکی از کارشناس برنامه بپرسند.
محمود اسپانلو افزود: موضوع امشب، دهم تیرماه برنامه سیمای قانون 'بررسی حقوقی حوادث ناشی از کار' است و رضا بذری دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر میهمان این برنامه است.
به گفته وی؛ سیمای قانون از شهریور پارسال در قالب همکاری مشترک دادگستری و صدا و سیما و با هدف افزایش آگاهی های حقوقی مردم و پیشگیری از وقوع جرم ، به صورت زنده روی آنتن رفت.
وی با بیان اینکه استقبال مردم استان باعث استمرار پخش این برنامه در سال 96 شد، افزود: محور برنامه های سیمای قانون براساس پرونده های وارده به محاکم استان و موضوعات روز مورد نیاز مردم است.
پارسال 28 برنامه 45 دقیقه ای سیمای قانون از شبکه گلستان پخش شد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.