ولی الله رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای تکمیل طرح هادی در تعدادی از این روستاها درسال گذشته مبلغ 75 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که به دلیل مشکلات مالی کشور، تنها 10 میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
وی افزود: مرحله نخست اجرای طرح هادی در 20 روستای گنبدکاووس که بیشتر دربخش مرکزی این شهرستان قرار دارند، نیمه تمام مانده و تکمیل آن نیازمند تخصیص 180 میلیارد ریال اعتبار است.
رضایی از تهیه طرح هادی برای 157 روستا بالای 20 خانوار گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: تاکنون اجرای مرحله نخست طرح هادی شامل جدول بندی، زیرسازی و آسفالت معابر و نیز پیاده روها در 50 روستای این شهرستان پایان یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد: درسال جاری، بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح هادی در 20 روستای گنبدکاووس تخصیص یابد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس همچنین از آمادگی این نهاد برای معرفی متقاضیان طرح مقام سازی مسکن روستایی به بانک ها برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: میزان تسهیلات درمناطق مرزی 200 میلیون ریال و در دیگر مناطق روستایی نیز 180 میلیون ریال با کارمزد تک رقمی می باشد.
رضایی بابیان اینکه درسال گذشته 500 واحد مسکونی روستایی گنبدکاووس برای دریافت تسهیلات مقام سازی مسکن به بانک ها معرفی شدند، افزود: در راستای طرح مقام سازی مسکن روستایی که از 10 سال قبل آغاز شده است، تاکنون حدود 10 هزار واحد روستایی تسهیلات دریافت کرده اند.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.