به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نصرتی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای واقعه هفت تیر، اظهار داشت: همانطور که خون امام حسین (ع) و یارانش سبب احیای اسلام و بقای آن شد، شهیدان ما نیز با تاسی از نهضت عاشورا، خون خود را در راه حیات و تداوم انقلاب اسلامی نثار کردند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی درحوادث تروریستی و منافقانه دهه 60 سرمایه های بزرگی ازجمله شهید بهشتی را از دست داد، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با همراهی مردم از اقدامات تروریستی آن ایام که با هدف براندازی انقلاب نوپا جمهوری اسلامی انجام می شد، به عنوان فرصتی برای رشد انقلاب و ریشه کن کردن نفاق درجامعه استفاده کردند.
حجت الاسلام نصرتی اضافه کرد: در آن ایام منافقان که بیشتر از جریان مجاهدین خلق برای از بین بردن شهید بهشتی که تولی به ولایت فقیه، مهمترین شاخصه اش بود، ابتدا او را ترور شخصیت کردند.
وی با اشاره به برخی تهمت ها که به شهید بهشتی زده می شد، تصریح کرد: برخی مردم آن زمان نیز از روی نا آگاهی و تحت تاثیر صحبت های مجاهدین خلق که آمیخته با دین و اسلام بود، به این تهمت ها دامن می زدند.
امام جمعه موقت گنبدکاووس ادامه داد: با شهادت شهید بهشتی و فرمایشات امام راحل در خصوص شهید بهشتی، مردم متوجه مظلومیت این شهید شده و حضوری باشکوه در تشییع جنازه و مراسم های بزرگداشت او داشتند.
حجت الاسلام نصرتی با تاکید برضرورت پیروی از ولایت فقیه در جامعه، گفت: مردم باید از حوادث دهه 60 درس بگیرند و با پیروی از منویات رهبری انقلاب و با بصیرت و آگاهی نگذارند، عده ای با جریان سازی، جامعه را دو قطبی کنند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که در مسجد عسکریه گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار ویژه، برخی مسئولان، دادستان، قضات و کارکنان محاکم قضایی، اقشار مختلف مردم و نیز نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، درحادثه تروریستی هفت تیر 1360 که توسط منافقین و با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی انجام شد، دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش به شهادت رسیدند.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.