حبیب الله ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این واحد تولیدی به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه یعنی شمش فولاد در خارج کشور و تمایل تولیدکنندگان داخلی به صادرات شمش و نیز رکورد بازار مسکن فعلا به صورت موقت تعطیل شده است.
وی اظهار داشت: بالا رفتن قیمت جهانی مواد اولیه از یک سو و پایین بودن قیمت فولاد در داخل کشور به دلیل رکود ساخت و ساز حوزه مسکن از سوی دیگر، مشکلاتی را برای این واحد تولیدی ایجاد کرد.
ابراهیمی با اشاره به صادرات بیشتر تولید این واحد تولیدی به کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان، اضافه کرد: بالا رفتن قیمت جهانی فولاد سبب شده تا این کشورها نیز فعلا واردات فولاد را متوقف کنند.
وی با ابراز امیدواری برای فعالیت مجدد واحد تولیدی فولاد مینودشت در یک یا دو ماه آینده، تصریح کرد: تعطیلی موقت این واحد تولیدی پیش از این نیز در سال های گذشته و به خاطر تعمیرات یا رکود بازار صورت می گرفت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مینودشت با رد بحث ورشکستگی این واحد تولیدی، یادآور شد: درسال گذشته به این واحد تولیدی از محل تسهیلات رفع موانع تولیدی مبلغ 30 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
ابراهیمی گفت: مدیرعامل این واحد تولیدی از خانواده های متمول و شناخته شده درمنطقه و استان گلستان هستند و فعالیت های اقتصادی آنان نیز بیشتر با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه است.
به گفته وی، هم اکنون 15 نفر نیروی کار این واحد تولیدی از قبیل مهندس، حسابدار، انباردار و نگهبان مشغول فعالیت هستند.
تلاش خبرنگار ایرنا، برای کسب اطلاعات بیشتر از 'امین محمدی' مدیر عامل این واحد تولیدی بی نتیجه ماند.
شرکت صنایع تولید نورد فولاد گلستان در سال 1389 توسط بخش خصوصی به بهره برداری و ظرفیت تولید سالیانه آن 320 هزار تن انواع میلگرد و مفتول اعلام شده است.
شهرستان مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.