براساس اعلام روزیکشنبه ارشاد به ایرنا قدرت دائمی در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: نهادهای فرهنگی ازطریق انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و با زبان گفتمان سازی و فرهنگ‌ سازی آسیب‌های مواد مخدر را برای خانواده‌ها و جامعه بیان و ترویج می‌کنند.
وی ادامه داد: این فرهنگ سازی پیشگیرانه باعث شناخت جامعه از آسیب های موادمخدر شده و از روی آوری افراد به این معضل جلوگیری می کند.
به گفته وی؛ این اقدامات فرهنگی به فعالیت دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در امر مبارزه با تولید، خرید، فروش و عرضه مواد مخدر کمک خواهد کرد.
وی با بیان این نکته که اطلاع‌رسانی وآگاه‌ سازی وظیفه نهادهای فرهنگی است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌عنوان عضوی از کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت می کند.
دائمی؛ همچنین نقش خانواده‌ها را در پیشگیری و کاهش این آسیب اجتماعی مورد تاکید قرار داد و گفت: همراهی دستگاه های متولی و خانواده ها برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در کاهش روی آوری به این معضل تاثیرگذار است.
ضرورت توجه خانواده ها به اوقات فراغت فرزندان وتوسعه اشتغال و درآمد از دیگر ضرورت ها در امر مبارزه و پیشگیری از گرایش افراد به سمت مواد مخدر است.
مواد مخدر یکی از آسیب ها و به نوعی بلای قرن محسوب می شود که نه تنها ایران بلکه جامعه جهانی را درگیرکرده است.
مواد مخدر اینک از بعد سنتی خارج و تولیدکنندگان این معضل قرن به تولید موادمخدرغیرسنتی یا صنعتی با تاثیرگذاری بسیار بیشتر بر روی سلامت و وابستگی افراد به آن روی آورده اند.
به دلیل اهمیت مبارزه با مواد مخدر و یادآوری آسیب های آن 6 تیرماه را روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری کرده اند.
ارشاد اسلامی گلستان در این خصوص برنامه تبلیغات محیطی، ارسال پیامک با موضوع مواد مخدر، حمایت و خرید کتاب ناشرین و نویسندگانی که در ارتباط با این موضوع آثاری دارند، اهدای کتاب با همین موضوع، پخش کلیپ مرتبط با موضوع مواد مخدر در مجتمع های فرهنگی وهنری قبل از اجرای هر برنامه را پیش بینی کرده است.
همچنین برگزاری جشنواره شعر، عکس، کاریکاتور، طراحی پوستر و مسابقه نقاشی با موضوع مواد مخدر در صورت تامین اعتبار از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.