به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عسگری روز سه شنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: ازمجموع 213 مدرسه دولتی مقطع ابتدایی گنبدکاووس بجز 14 مدرسه که نیمی از آنها مدارس شاهد و خاص می باشد، به صورت تک شیفت بوده و بقیه دو نوبته هستند.
وی بابیان اینکه علاوه بر مدارس دولتی، 49 مدرسه غیردولتی مقطع ابتدایی در گنبدکاووس و در یک نوبت فعالیت دارند، افزود: درسال تحصیلی جاری (96 - 95) درمجموع 39 هزار دانش آموز درمقطع ابتدایی مشغول تحصیل بودند.
عسکری اضافه کرد: براساس رشد جمعیت و آمار ارائه شده ازسوی ثبت احوال گنبدکاووس، درسال تحصیلی آینده تعداد 1700 نفر به جمعیت دانش آموزی پایه اول ابتدایی این شهرستان اضافه می شود.
وی از کمبود فضای آموزشی (کلاس درس) در 30 مدرسه ابتدایی بویژه در مناطق روستایی گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: برای رفع کمبود این تعداد کلاس درس چاره ای جز استفاده از کانکس و یا احداث کلاس درس درفضای مدرسه نداریم.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس یادآور شد: علاوه بر تخریبی بودن برخی مدارس ابتدایی و نیز پایین بودن ظرفیت کلاس درس در برخی دیگر از مدارس، نصب 9 کانکس و احداث 8 کلاس درس برای سال تحصیلی آینده، نیازمند همکاری و مشارکت جدی مسئولان، خیرین و اولیای دانش آموزان است.
عسکری اضافه کرد: درحال حاضر 20 کلاس درس مقطع ابتدایی گنبدکاووس در کانکس برگزار می شود که مسائل و مشکلات خاص خود را در فصل گرما و سرما دارد.
وی همچنین از پیش بینی ورود هفت هزار دانش آموز پیش دبستانی درسال تحصیلی آینده به مدارس خبر داد و تصریح کرد: طرح سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول دبستان درحال انجام است و تاکنون 2500 دانش آموز سنجش شده اند.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، حدود یک هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی درمناطق روستایی محروم و مرزی گنبدکاووس به صورت رایگان سنجش می شوند.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه از ثبت نام 300 سوادآموز جدید برای آموزش توسط این اداره خبر داد و گفت: 70 نفر آنان از مناطق مرزی هستند.
حاجی قربان شیری قابوس با تاکید برضرورت همکاری بیشتر ادارات و نهادها و نیز شوراها و دهیاران روستایی گنبدکاووس برای معرفی افراد بیسواد به نهضت سواد آموزی، افزود: با وجود نامه نگاری انجام شده در ماه گذشته تاکنون فقط دو اداره بهزیستی و زندان لیست بیسوادان را داده اند و کمیته امداد نیز بزودی ارائه می کند.
وی گفت: اداره زندان گنبدکاووس 26 بیسواد معرفی کرده که بزودی برای آموزش آنان دو کلاس درس با همکاری این اداره تشکیل می شود ضمن اینکه ثبت نام دوره های انتقال و تحکیم نهضت سوادآموزی هنوز شروع نشده است.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، 66 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.