به گزارش روز شنبه ایرنا از فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قاسم قندهاری در جلسه اتاق فکر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی اظهارداشت: جشنواره چهارم مردادماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین در توضیح روند برگزاری جشنواره یادآور شد که نخستین جشنواره پویانمایی رضوی سال 88 برگزار شد و به ‌صورت مستمر تاکنون ادامه یافته است.
وی به تأسیس انجمن‌های تخصصی انیمیشن در گلستان اشاره کرد و گفت: این اقدام از بازخوردهای جشنواره پویانمایی رضوی است.
قندهاری تأسیس دانشکده انیمیشن را از دیگر دستاوردهای جشنواره دانست و افزود: این امر به تربیت و پرورش نیروهای زبده در استان کمک بسیاری می‌کند.
وی؛ جشنواره پویانمایی رضوی را تخصصی و تأثیرگذار بیان کرد و اظهارداشت: به دلیل همین ساختار تخصصی تعداد کمی در بخش تولید فعالیت دارند.
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مهجور ماندن جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره رضوی به هنر دینی می‌پردازد و انتظار می رود که دستگاه‌های فرهنگی پررنگ‌تر ظاهر شوند.

* داوری آثار جشنواره پویانمایی رضوی در 2بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای
مجری برگزاری نهمین جشنواره پویانمایی رضوی بابیان این نکته که گستره موضوعی جشنواره افزایش‌یافته است، گفت:
داستان‌های قرآنی و اسلامی به موضوعات جشنواره اضافه ‌شده است.
شهرام علی شریفی افزود: درگذشته موضوع جشنواره فقط رضوی بود که بعدها به نبوی، علوی و رضوی تبدیل شد.
وی با یادآوری اینکه تنوع موضوع سبب ارتقا سطح کیفی تولیدات پویانمایی می‌شود، اظهار کرد: هرسال اغلب آثار پیرامون 2 موضوع کبوتران حرم و ضامن آهو بود ،اما سال گذشته با تغییر موضوع به نبوی، علوی و رضوی کیفیت محتوای آثار ارتقا یافت.
مجری نهمین جشنواره پویانمایی رضوی ازتقسیم‌بندی داوری آثار خبر داد و گفت: درگذشته فیلم‌ها به ‌صورت یکپارچه داوری می‌شد اما امسال در دو بخش حرفه ای و غیرحرفه ای داوری خواهد شد.
به گزارش ایرنا جشنواره پویانمایی رضوی همه‌ساله به مناسبت میلاد باسعادت علی بن موسی‌الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمد بن موسی (شاه‌چراغ) در دهه کرامت برگزار می‌شود.

*جشنواره پویانمایی رضوی بستر رشد جوانان ونوجوان درحوزه انیمیشن
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان نیز ضمن تقدیر از برگزاری هشت دوره جشنواره پویانمایی رضوی، گفت: این جشنواره سبب شناسایی و رشد استعدادهای کشور در حوزه انیمیشن می شود.
مهدی بیکی افزود: جشنواره پویانمایی یکی از ظرفیت ها برای رشد قابلیت ها و استعدادهای نسل نوجوان نوجوان و زمینه ساز حرکت و پوایایی آنان است.

* تنوع موضوع جشنواره سبب ارتقا محتوای تولیدات می‌شود
مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به گسترش موضوعات جشنواره پویانمایی رضوی تأکید کرد و گفت: هرچه فضای موضوعی برای هنرمندان گسترده‌تر باشد تعداد آثار ارسالی افزایش خواهد یافت.
عقیل غریب آزادی دراین جلسه ارتقا سطح کیفی محتوای تولیدات را منوط به تنوع موضوع دانست و تصریح کرد: برای دستیابی به محتوای بهتر نیاز است تا جلسات آموزشی در این راستا برگزار شود.
وی هنر پویانمایی را جاذبه‌ای برای نسل جوان دانست و تصریح کرد: شایسته است از این ظرفیت به‌عنوان فرصت استفاده شود.
به گفته وی؛ توجه به زیرساخت و محتوا دو نیاز اصلی این حوزه بوده و تولید فیلمنامه در حوزه کودک و نوجوان و متن‌هایی که قابلیت اثر سینمایی دارد نیز از ضرورت ها است.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.