سیدمهدی کوچک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی در پارک ملی گلستان بعداز ظهر روز گذشته و بر اثر بی احتیاطی راننده خودروی حمل شیر که 20 بسته کاه نیز روی تانکر خود حمل می کرد، رخ داد.
وی گفت: این حادثه در محدوده دو راهی دشت - پیچ سلیمان کشته رخ داد که به گفته راننده این خودرو حادثه براثر گرمای بالا و آتش گرفتن کاه ها حادث شد.
کوچک اضافه کرد: براثر این آتش سوزی علاوه بر سوختن خودرو، مساحتی درحدود 1500 متر مربع از محدوده پارک ملی گلستان و درختچه های زرشک و سیاه تلو دچار خسارت شدند.
وی تصریح کرد: با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان، نیروهای بومی و ادارات راهداری، هلال احمر و آتش نشانی منطقه دو راهی دشت، محیط بانی شارلق و تنگه گل آتش خاموش و از سرایت آن به اراضی جنگلی جلوگیری شد.
پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقه حفاظت شده ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است؛ این منطقه قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده درکشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
/7481/1860
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.