احمد جعفری عصر دوشنبه به ایرنا اعلام کرد که این پرونده ها از دادسرای گرگان به شعب ویژه صلح و سازش ارجاع شده بود که با پادرمیانی اعضای شورا ، طرفین از شکایت خود صرف نظر کردند و رضایت دادند.
وی افزود :15 نفر در این پرونده ها درگیر بودند و اگر طرفین رضایت نمی دادند این پرونده ها باید سیر مراحل رسیدگی را در دادسرا طی می کرد تا قاضی حکم دهد.
جعفری گفت : شعب ویژه صلح و سازش در دادگستری ها و دادسراهای سراسر استان مستقر هستند و تمرکز و تلاش اعضا بر برقراری سازش در پرونده ها است.
وی اضافه کرد که 50 درصد پرونده های ارجاعی به این شعب با سازش طرفین ختم می شود.
پیش از این رییس دادگستری کل گلستان گفته بود که جرائمی مانند تهدید ، توهین ، ایراد ضرب و شتم عمدی و تخریب اموال در گلستان از جمله جرم هایی است که برای کاهش آن نیاز به فرهنگ سازی و کمک نهادهای تاثیرگذار در این بخش است.
به گزارش ایرنا در راستای کاهش پرونده های محاکم و تلاش برای سازش طرفین 684 نفر در 139 شعبه شهری و روستایی شوراهای حل اختلاف گلستان خدمت می کنند.
در این پیوند در 104 شعبه شهری و 35 شعبه روستایی شورای حل اختلاف گلستان به ترتیب 580 و 104 نفر مشغول رسیدگی به پرونده های وارده هستند که از این مجموع 298 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
جفعری پیش از این گفته بود که 64 قاضی در شوراهای حل اختلاف گلستان رای صادر می کنند که از این تعداد 4 قاضی ویژه شورای حل اختلاف در گرگان، گنبدکاووس و کلاله فعال هستند.
در مجموع 45 شعبه ویژه صلح و سازش در شهرستان های استان برای برقراری سازش بین طرفین دعاوی تلاش می کنند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.