به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا محمود سقلی با اشاره به جلسه ای با حضور مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان، مدیران و کارشناسان اداره کل شیلات و بانک سینا و جمعی از مجریان طرح پرورش ماهیان خاویاری در گرگان،افزود: این جلسه به منظور رفع مشکلات تامین منابع مالی و تسریع در روند پرداخت وام از سوی بانک سینا به متقاضیان برگزار که با توافق مدیرعامل بانک و متقاضیان؛ نحوه تضمین، وثیقه ها و زمان پرداخت مشخص گردید.
وی تصریح کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه طی ماه جاری رسیدگی و تکمیل پرونده ها صورت خواهد گرفت و اقدامات نهایی برای اعطای تسهیلات انجام می گیرد.
سقلی، همچنین با بیان اینکه طبق توافق نامه، 5 درصد یارانه تعهدی توسط استانداری ها پرداخت می شود، گفت: موضوع اعطای 5 درصد یارانه تعهدی استانداری وفق توافق نامه، با پیگیری مدیر کل شیلات از معاون عمرانی استانداری گلستان صورت پذیرفته و ترتیبی اتخاذ شده تا در قالب بودجه سنواتی (پس از ابلاغ مبلغ توسط بانک سینا) در اختیار شیلات قرار گرفته و به طرحهای مورد تایید و منجر به نتیجه، منظور شده در تفاهمنامه اختصاص یابد.
معاون شیلات گلستان یادآور شد: از 5 شرکت متقاضی اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری(تاسماهیان) در گلستان، 3 شرکت مورد تایید قرار گرفته اند که در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
در راستای پشتیبانی از فعالیت های شیلاتی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری تفاهمنامه چند جانبه ای بین سازمان شیلات ایران، بنیاد علوی، گروه کشاورزی و دامپروری پارس و استانداری های گلستان، مازندران و گیلان، بانک سینا و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور؛ با هدف توسعه و پرورش ماهیان خاویاری و اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و فراهم شدن امکان حضور کارشناسان متخصص این بخش درعرصه های تولید منعقد شده است.
براساس این تفاهمنامه مصوب گردید در اولین مرحله 15 طرح پرورش ماهیان خاویاری که سهم هر استان 5 طرح با ظرفیت 20 تن گوشت و تا 500 کیلوگرم خاویار فعال شود.
اعطای تسهیلات کم بهره، تضمین فروش دربازارهای جهانی وایجاد فضای صادرات برای محصولات تولیدی از موضوعات تصویب شده در این تفاهمنامه است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.