به گزارش روز شنبه ایرنا ایت الله سید کاظم نورمفیدی در جمع پرسنل محیط زیست استان اظهارداشت که توسعه و حفظ محیط زیست قابل جمع هستند، حفاظت از محیط زیست نباید مانع توسعه شود و توسعه هم نباید به تخریب محیط زیست منجر شود.
امام جمعه گرگان ادامه داد: بحث توسعه و گردشگری جزیره آشوراده 14 سال است که مطرح بوده و هنوز حل نشده است، با اینکه مسئولان استانی پذیرفته اند هرچه سازمان محیط زیست می گوید عمل کنند، اما اتفاقی در این جهت مشاهده نمی شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این درحالی است که برخی استان های همسایه از این مسائل و نیز سواحل بهره مند بوده و این تناقض ها جای سوال دارد، چرا که محیط زیست در برخی مناطق آسیب دیده و درمناطقی سختگیری می شود.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: همه باید از تخریب جنگل ها و منابع طبیعی جلوگیری کنند، مقوله حفظ و صیانت از مواهب خدادادی و محیط زیست باید به صورت یک فرهنگ دینی در جامعه تسری پیدا کند.
امام جمعه گرگان افزود: برای حفظ محیط زیست باید مردم را با خود همراه کنیم و از نظر فرهنگی باور کنند که باید محافظ منابع الهی باشند.
در این دیدار که به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان نیز گزارشی از وظایف این مجموعه ارائه کرد و کارت نمادین همیاری محیط زیست با امضای معصومه ابتکار معاون رییس جمهور ورییس سازمان محیط زیست کشور به آیت الله نورمفیدی اهدا شد.
7333/1648
انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.