به گزارش ایرنا حشمت اله قنبری شامگاه یکشنبه در مراسمی با عنوان 'امام خمینی و قیام الهی' به مناسبت سالروز ارتحال امام و قیام 15 خرداد در مسجد جامع گرگان، اظهار داشت: امام خمینی باعث شد که رژیم سلطنتی در ایران به ورطه نابودی برود و نظام جمهوری اسلامی تاسیس و ایران از یک کشور وابسته، تحقیر شده و زیر سلطه استکبار به یک کشور مستقل و قدرتمند تبدیل شود.
وی ادامه داد : هر چند ممکن است گاهی اوقات در طبقات و صنوف مختلف مردم چه در جایگاه خواص و چه در بدنه اجتماع ،انتخاب یا رفتاری درست نداشته باشند اما انچه مهم بوده این است که برای اداره کشور کسی جز مردم تصمیم نمی گیرد.
به گفته وی؛ این دستاورد و شرافتی مهم است که در برخی اوقات نسبت به این سرمایه بزرگ که به برکت وجود امام به ملت ارزانی شده است کفران نعمت می شود.
وی ادامه داد : آنچه به اسم جمهوری اسلامی به مردم داده شده مایه مباهات و از برکات امام خمینی است.
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: جامعیت امام خمینی (ره) نیز باعث شد تا امام به یک دایره المعارف مرجع برای حرکت انسان به سوی کمالات باشد.
وی روحانیت و مرجعیت شیعی را دارای یک مجموعه انحصارات و امتیازات ویژه ای دانست که نه در عصر خود بلکه در دور دست های تاریخ نیز درخشندگی و تبعات ارزنده و مثبت خود را به جا گذاشته است.
قنبری ادامه داد : در روزگاری که اردوگاه شرق و غرب عالم بر روی دین ستیزی وحدت داشتند امام ثابت کرد که دین مخدر و افیون ملت ها نیست و زندگی مدرن مترقی و پاک در زیر سایه مکتب اهل بیت (ع) و دین حاصل می شود.
در این مراسم که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار و همراه با ضیافت افطار بود، جمعی از فعالان سیاسی، مدیران شهرستانی و استانی به همراه جمعی ازمردم گرگان حضور داشتند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار:پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.