به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری، زمان شناسی و تصرف سنگرهای دشمن را ازویژگی های منحصر به فرد امام اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاری امام در آگاهی دادن به مردم و تحمل شنیدن ناسزا و دشنام از ویژگی های شخصی امام راحل بود.
وی با اشاره به دوره های مختلف رهبری امام راحل نیز اظهارداشت که امام خمینی (ره) در دوره اول رهبری بعد از انجمن های ایالتی و ولایتی در سال 1341 با سخنرانی معروف روز عاشورا علیه شاه و توجه دادن مردم به جنایات رژیم دستگیر و زندانی شدند.
به گفته وی؛ امام (ره) پس از آزادی در 4 آبان سال 1343 با سخنرانی علیه کاپیتولاسیون در قم، مجددا دستگیر شد و در 13 آبان سال 1343 به ترکیه تبعید شدند.
حجت الاسلام عامری با اشاره به اینکه در این دوره حضرت امام در مبارزات خود نسبت به تحریم تقیه اقدام اساسی کرد، اظهار کرد: برخی ها به دنبال این بودند که امام سازش کاری کند اما ایشان با این شعار که تقیه حرام است توطئه عده ای را خنثی کرد.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت: انتشار اعلامیه، فتواها، سخنرانی در مخالفت با رژیم شاه، استمرار ارتباط معنوی امام با مردم برای ارشاد و راهنمایی آنها و تدریس دروس حوزوی در حوزه حکومت اسلامی و ولایت فقیه از جمله مواردی بود که حضرت امام نسبت به آن اقدام کرد.
وی در خصوص اهداف امام خمینی(ره)، افزود: امام در واقع برای حکومت بعد از انقلاب یک مدل حکومتی به عنوان ایدئولوگ انقلاب و رهبر مذهبی آن طرح و به دنبال طرح حکومت اسلامی بود.
حجت الاسلام عامری با بیان اینکه تبعید امام به نجف سبب شد تا ایشان با طرح ولایت فقیه مدل انقلاب را تعیین نماید، اظهار کرد: امام تا قبل از رفتن به نجف با سلطنت و شخص شاه مبارزه کرد.
وی همچنین گفت که دوران سوم اوج گیری انقلاب امام از دی ماه سال 1356 آغاز شد که شیوه، خط مشی و استراتژی امام در این دوره جلوگیری از رخنه فرصت طلبان بود.
حجت الاسلام عامری در خصوص برخورد قاطع با مسائل، عدم سازش وتلاش برای تحقق اهداف مبارزه حضرت امام، اظهار کرد: لیبرال ها به دنبال وادار کردن امام به اتخاذ سیاست معتدل تر و گام به گام بودند که امام آن را خنثی کرد و فرمود که شاه باید برود و با رای مردم جمهوری اسلامی برقرار شود.
وی در خصوص رساندن پیام انقلاب به جهانیان، تصریح کرد: امام هنگامی که در پاریس اقامت داشتند با وجود کهولت سن روزانه چندین مصاحبه مطبوعاتی و تلویزیونی انجام می داد تا در خصوص انقلاب اسلامی و اهداف آن اطلاع رسانی شود.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان رهبری دوره چهارم امام را از حساس ترین دوره های انقلاب و حکومت اسلامی دانست و گفت: امام به عنوان رهبر معنوی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی مسئولیت حکومت اسلامی را برعهده داشت و با تدابیر خود کشتی هیجان زده انقلاب را به ساحل آرامش و سکون هدایت کرد.
وی با بیان اینکه عده ای گمان می کردند که امام و روحانیت از ساختن جامعه پس از انقلاب عاجز هستند و نیاز به کارشناس و تکنوکراتها است، اظهار کرد: امام با مایوس کردن روشنفکرها و تکنوکراتها مهارت خود را برای رهبری مردم و شکست ضد انقلاب نشان داد.
وی در خصوص شعارهای فرا گیرامام خمینی(ره) نیز گفت که امام راحل در برنامه ها و شعارها همه اقشار و افراد جامعه را در نظر می گرفت.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.